tisdag 18 augusti 2015

Jag försöker...

Morgonen va lugn o inte alls stressig. Så himla skönt! Det gick bra o lämna barnen, Ida har börjat med en väv (snacka om att hon känns stor!! :O haha) Tim har lekt med "sin" Linnéa :) Vi kom hem vid tjugo över tre o va ute till strax efter kl fem! Kom liksom på då att middagen ju måste fixas ;) Men barnen lekte med vattenbanan, o cyklade o hade skoj! Det vart taco gratäng till middag o den va inte klar förren närmare kl sex. Så när vi hade ätit upp va det bara för barnen o byta om till pyjamas, borsta tänderna o mysa ngr min i soffan innan vi läste natt saga :) Tim somnade SNABBT för andra kvällen i rad. De är så trötta <3 Ida tog lite längre tid men somnad inte så långt efter... 
Vid halv åtta kom Lisa ner me lite cider (alkoholfri såklart!) o vi drack o snackade fram tills för en halvtimme sedan....

Va mysigt o trevligt :)

Jag lyckades få en tid hos min sjukgymn kl 14.45 i morrn (då jag egentligen slutar) men får åka en halvtimme tidigare. Har tid även på fre men har så SJUKT ont!!! Är så trött o slut av värken... Är precis som innan sommaren, i våras när jag vart sjukskriven :( Känns så jävla surt!!! Men vet ni, jag håller humöret uppe! Jag vill jobba o jag tänker jobba. Men tänker inte komma hem o va trött, sur o gnällig pga värken. Jag o barnen har så underbara em o kvällar. Det är när dom har lagt sig som jag slappnar av o då säger det bara pang!!! Jag börjar inse att detta troligtvis är nåt jag måste leva med... Men leva med konstant smärta tar så jäkla mkt på en!! Men annars, förutom värken o smärtan, så känns det bra nu. Saker o ting rullar på. Barnen leker otroligt bra ihop o är så glada, o jag me :)

Sen ändrade jag lite på mitt schema. Jag skulle jobbat 9-14.45 på torsdagar men då det behövdes en till kl 8 så tog jag det o tog ras oxå så vart det någorlunda rött me tid. Men sa ifrån idag. Jag vill ha min 9 tid, om jag ska orka. Så nu blir det så. Vilket oxå gör att det blir en mkt lugnare o skönare morgon då jag kan lämna barnen kl 8.30 ist för 7.15. Att börja sent är verkligen det bästa för mig. Jag är ingen morgon människa o då är 8.30-9 lagom o börja. Vi behöver inte stressa på morgonen o får äta frukost tillsammans. Jag är oxå piggare på em när jag jobbar 9-14.45 ist för 7.30-14.45 som jag gjorde förut...

Men nu hörrni, ska jag gå o sova ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar