tisdag 25 augusti 2015

Försöker ladda

Vi åkte till Ikea innan lunch. Ida gick in i leklandet men Tim orkade inte, el inte ville, fick inget bra svar på det... Så han satt i en vagn o vi gick en vända. Plockade på oss nya fina glas....

Har alltid velat ha dessa o nu äntligen!! Dom vi har nu har ett mönster på o dom börjar lossna, skit trist :/ Hoppas dessa håller :)

Tog även ett packe servetter o en kudde till mig. Sen hämtade vi Ida. Hon hade varit sj där en stund o sen hade det kommit några barn :) Vi gick o åt lite lunch, korv till barnen ev veggi pizza slice till mig, en lunch för oss alla för 30kr är ju helt ok ;) Sen åkte vi till rusta. Barnen ville gärna det (kanske för att jag skulle köpa nåt till dom :P ) o vi hade tur. De fanns!

En förvarings låda som även funkar som sitt puff :) Locket är lite mjukare. Det är även en liten förvaring där i fram, där Ida har fötterna på motorhuven ;)


Ida valde denna....


Tim valde såklart brandbilen ;)

Jag köpte även lampfötter o skärm till köksfönstren.....

Svårt o få en bra bild i motljus... Men lampfoten är typ gammelvit o skärmen ljus plommon :) Två står i fönstret, vart så himla fint!! :)

Sen åkte vi hem. Vi var alla trötta. Barnen lekte, vi åt mellis o sen gjorde vi en så kallad mellanstädning (vi kallar det för det när vi städar undan allt de lekt me mitt på dan för att annars åker allt fram när de helt plötsligt byter lek, o så är det lite saker här o där i varje rum) nu är allt undan så är det roligare o börja leka igen! Efter det satte vi oss o kolla på film, tingeling, vi behövde alla vila lite. Jag är sjukt trött, skulle kunna somna om jag la mig på en gång... Men det är ju oxå pga medicinerna... Nu är barnen i plurret o jag passar på o bloggar lite medan ja tittar på dom... Tim verkar sisådär, troligtvis trött efter att han vaknade så himla tidigt! Om en stund ska de upp. Jag ska laga middag, köttfärspaj, o när vi käkat ska jg gå o träna... MÅSTE orka... Om inte man en skulle iväg vill säga, då får det isf bli hemma träning...

Barnen ville sitta här o äta sin korv... Så jag fick sitta bakom sj :P

Tim verkade piggare igår o i morse betydligt piggare ju. Så tänkte att vi åker iväg en sväng, vi va borta knappt två timmar. Om han inte orkar det är han inte redo för förskolan.. Men nu är jag osäker... Pigg till o från o ibland trött. Kan bero på att han är less på o va hemma oxå :P 
I kväll får det bli sängen tidigt efter träningen. Behöver sova. I morrn är det först jobb o sen kalas för Isadora, får se hur vi löser det me barnen... Vad dom orkar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar