måndag 10 augusti 2015

Mycket tankar

Hur gör jag det bäst för barnen, hur lägger jag upp schemat så barnen får så korta dagar som möjligt. Hur får jag in träning i det hela utan att barnen får lida. Utan att jag ska stressa ihjäl mig... Utan att få dåligt samvete. Det dåliga samvetet är nog tyvärr omöjligt för mig o få bort. I den bästa av bästa världar så skulle man få va hemma me barnen. Trots att de är så stora som 3.5 o 4.5 så gnager det dåliga samvetet av att ha dom på förskola hål i min hjärna!! Hur ska jag göra för att förlika mig med det, att liksom "gilla" läget... Jag har lagt upp en plan som förhoppningsvis funkar. Träning mån, ons o fre. När o vart jag lägger in det får tiden utvisa...

Nackdelen när man är helt sj hemma... Man får för mkt tid o grubbla...

Det vart som sagt små ändringar i mitt schema. Det kan fortfarande bli nån ändring. Men det blir inte mer tid iaf. Min tanke me o jobba 75% på 5 dagar är att just få några kortare dagar. Nu vart fredagar väääldigt korta. Men det är rätt skönt. Nya schemat börjar gälla i morrn så jag ska alltså egentligen jobba hela den här veckan. Men nu är jag ledig på ons då jag har ett läkarbesök då. Jag börjar olika tider varje dag o slutar lite olika, får se om jag håller koll på det :P hahaha!

Mån: 11-17

Tis: 9-14.45

Ons: 8.30-14.45

Tors: 8-14.45

Fre: 9-13

Detta blir nog bra.... Sen är det ju personal möten en gång i månaden o de är mellan kl 16-20.30...

Jag som är ett planerings freak funderar på o köpa mig en liten kalender. Jag har haft det förut o inte upplevt att jag använder den. Att det slutar me att den bara blir liggandes. Jag har en inbyggd kalender i mitt huvud som sträcker sig drygt 2 mån fram, men funderar på om jag kunde släppa lite av grubbleriet om jag ist tittade vecka för vecka vad som komma skall, så kanske jag heller inte skulle känna mig lika stressad. Funderade på o ha en i mobilen. Men hittar ingen bra.. Vet hur jag vill att den ska se ut :P 

Ne, hörrni! Märks att jag sitter vid datorn, kan inte sluta skriva! Hahaha! Jag vill att k ska bli 15.15 i morrn så jag får hämta hem mina älsklingar. Saknar dom så sjukt mkt nu!!!!!!

Håller på o tvättar upp deras galonkläder o skalkläder. Så sjukt! Trots att vi varit hemma 7 veckor så hr jag fortfarande inte gjort det!! Ska packa ner mina jobbkläder o fixa till i morrn. Det är ju trots allt 4 månader sedan jag jobbade :/
















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar