söndag 23 augusti 2015

Söndag

Jag fick i mig en knäcke macka till frukost. Sen ingen mer. Mös me familjen i soffan en stund innan jag sen gick o tränade. Det va svettigt men skönt! Man får passa på när kroppen tillåter. Tog mig en dusch efter träningen o så käkade vi lunch. Patrik o Tim gick o la sig o vilade, båda somnade o sov nog 1.5-2 timmar :/ Jag o Ida skrev en matlista o en nota. Sen åkte vill till Gränby där vi köpte en present till Isadora som fyller år på ons, o så en Frost klänning till Ida....

Så fin o hon älskar den!!!!!

Tim fick spindelmannen strumpor ;) Slog två flugor i en smäll. Han behövde strumpor o för att han oxå skulle få nåt så tog vi med spindelmannen på, vilket han vart jätte glad för! :) Sen handlade vi lite på kvantum. Massa nyttigheter. Det gäller o ha sånt hemma så man inte faller dit, i sockerfällan...
När vi kom hem va killarna som tur va vakna ;) Jag förberedde middagen (gjorde potatisslantar o sallad, Patrik hade fixat köttet tidigare) Lekte lite me lego me barnen o sen åkte jag iväg igen, för o hyra en film (fanns inte o få tag på nån annanstans än o hyra!!) medan grillade Patrik köttet. Så när jag kom hem åt vi. Så himla gott!! Tim som ätit dåligt hela dagen fick äntligen i sig lite. Sen kände Patrik att han ville ut o få luft (han är så förkyld han me stackarn) o eftersom Tim inte fått nå luft idag så la Patrik honom i vagnen o gick en lugn promenad. Hade borstat hans tänder o bytt om till pyjamas på honom if han skulle somna, vilket jag trodde att han skulle göra men icke... Ida somnade för en halvtimme sedan men inte Tim... Bara för att han sov på dan... Men de blir hemma i morrn. Tim har lite feber o är super snorig o inte alls sig sj. Ida är pigg, låter lite täpt men ingen feber o är betydligt piggare. Sa att hon kunde få gå en stund i morrn om hon ville, typ 9-14 el nåt. Först sa hon att hon ville gå, sen vart hon osäker. Så hon ska bestämma sig i morrn ;) Vill hon va hemma får hon såklart det. Men vill hon till förskolan får hon såklart det oxå :) Jag blir hemma i morrn me dom iaf. Patrik skulle gärna gjort det i morrn men de får en stor container me ett lass på typ 6 ton som ska lastas av, o då måste han va där. På tis måste han oxå jobba då han ska till en kund i Stockholm. Men behöver barnen va hemma på ons får han ta det! :) Han kan behöva vila upp sig från förkylningen! 

Nu ska vi strax slå på en av de nya Falk filmerna, nr 15 tror jag det va ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar