onsdag 12 augusti 2015

Bra o dåligt

Läkarbesöket gick bra. Va där en timme o hon kollade igenom hela min kropp me olika tester. Jag har vissa symptom som visar på en inflammatorisk ryggsjukdom. Men då de inte är helt tydligt så ska jag få  göra en magnetröntgen. Där syns ju ALLT. Så det känns bra. Jag hoppas ju att det "bara" är revbenen på ett sätt, men samtidigt om de hittar nåt så förklarar ju det värken... Det återstår att se. Kan ju dröja tills jag får komma till magnetröntgen. Fick iaf en medicin. Typ Naproxen. Men den verkar i 24 timmar. Jag har ju känt att den hjälper lite. O tydligen är det den man får oxå om man har ryggsjukdom så jag ska äta den nu tills efter röntgen o se om den hjälper. Den kan dock fucka up magen o av Naproxen mår jag väldigt illa. Så har fått en magmedicin oxå som jag ska ta då o då... Så ja, just nu är det vänta som gäller... Har även fått nr till en gynekolog så jag kan börja utreda om jag har endometrios. De har sem stängt o öppnar på mån så ska ringa då igen. Som ni märker är det en hel del som händer o mkt fokus på min kropp. Men jag vill må bra. Finns det saker jag kan göra/hjälp att få för o må bra. Då tar jag det! Fick oxå ett samtal som gör att just nu är det kaos o min hjärna... Måste meddela i morrn så berättar mer när det är bestämt...
Patrik är iväg o hjälper syster min vars bil verkar ha pajat?! Då jag sitter här ute medan barnen leker....

Då det är mkt som snurrar i huvudet har jag svårt att få nåt gjort här hemma...

O andra sidan fick jag inte göra nåt idag så... Mannen däremot har tvättat flera maskiner tvätt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar