torsdag 20 augusti 2015

Inte nådig :(

Smärtan idag. FY FAAAN!!! Igår orkade jag inte ens skriva. Hade så ont när jag åkte till jobbet att jag va nära o bryta ihop. Kämpade på under dagen men armen skakade o jag kunde knappt använda höger arm. Hade lyckats få tag i en tid hos sjukgymn o fick åka tidigare från jobbet dit. Det va bara, ja för jag trodde det va många, ett revben som satt snett. Men smärtan på höger sida va olidlig. Pratade mer me henne om detta o hon sa att detta inte är normalt. Har hållit på såhär sen i okt ju, nästan ett år. Så ska det inte va. Nåt annat är fel!!! Det är så mkt som tyder på det även om jag ligger på gränsfall. Men den smärtan jag har är inte normal. O allt tyder på att det är inflammatorisk ryggsjukdom, villet är reumatiskt. Jag har nu fått tid för magnet röntgen den 2 okt, 1.5 månad måste jag stå ut, o så längre på resultatet. Inte förren då kan jag få hjälpen, o rätt medicin. Jag tycker nästan det skulle va jobbigare om de inte hittar nåt, för då måste jag fortsättas o utredas för NÅT ÄR fel... Ibland blir man även rädd o tänker på skräck scenarion... Har kontaktat läkaren på reumatologen så hon ska höra av sig till mig. Medicinen jag får nu hjälper ytterst lite. Vill dubbla o få värktabletter. Nåt mer måste jag få för detta går inte... Vill inte sjukskriva mig men snart kommer jag inte ha nåt val. Så här orkar jag inte ha det... Mår illa av medicinen o äter när jag kan, inte alltid den bästa maten, magen strular o jag blir ju fan bara tjockare!!!!!!! Träna får jag göra OM det känns ok, o inte så tungt som tidigare. Som det känns just nu är jag glad om jag orkar ta mig igenom dagen. Jag kämpar o biter ihop på jobbet o hemma, tills barnen lagt sig. Då bryter jag ihop. Smärtan tar all min energi. Ibland orkar jag inte ens bita ihop tills barnen lagt sig. Patrik får ta över när han kommer hem o jag går antingen in i sovrummet o gråter av mig. El i duschen... Vet att detta inte håller i längden, just därför jag vill ha värktabletter oxå...  Hur kul är det o må såhär, spec när man är 31 år.... Idag är jag extra trött, om det är möjligt, för Ida vaknade typ VARJE timme i natt o skrek. Även Tim vaknade så de låg ju båda hos oss i natt (vilket förvärrar smärtorna ännu mer o ligga trångt) i morse va de små snoriga, så säkert nå skit på g. Sa när jag lämnade dom att de skulle ringa om de vart trötta o/el inte riktigt orkade. Även om dom inte har feber fick jag till svar! :O Eh, jaaaa. Orkar de inte va på förskolan fast de inte har feber så är de ju inte pigga nog. Sorgligt hur många föräldrar som bara har sina barn hemma om de har feber, skiter i allmäntillståndet... De hade orkat me dagen. Tim hade blivit lite trött vid lunch men sedan piggat på sig. Men när vi kom hem o de slappnade av kom tröttheten... Vi åt en varsin isglass :P Jag tog mig en skön kall dusch efter att ha varit ute o svettats i nästan 6 timmar... Sen mös vi alla i soffan innan jag slängde ihop en enkel middag. Mannen kom hem o åkte sedan (borstade tänderna på barnen först åt mig ;) ) för o träffa Victor. Jag tog hand om disken (tack o lov för att det inte va då mkt disk) hängde tvätt o la barnen. Tim somnade för typ 20-25 min sen... Ida bökar runt...

Så jävla glad att det är kort dag i morrn. 9-13, sen till sjukgymn o sen hämta barnen kl 14. Vet att vi alla kommer va ännu tröttare då så planen är mellis, dusch o bad för barnen o sen bara mysa, pyssla lite. Beror helt på vad vi orkar....

Min trötta goa kille <3

Har tagit min medicin, men märker knappt nån skillnad, än. Så fort Ida somnat (vilket jag hoppad är SNART!) så ska jag oxå gå o lägga mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar