fredag 21 augusti 2015

En allmänt halv risig dag...

Denna dag va mindre kul... Fick tid på vc kl 9 i morse så vi käkade frulle o gav oss iväg. Gick snabbt o hände inte så mkt där men fick molipect o ge till kvällen för o försöka hindra kruppen. O så betapred om inte det funkar. Men den är bara till absoluta nödfall... Vi hämtade ut medicinerna på en gång o gick sedan in på Ica där barnen fick köpa varsin glass ;) Jag köpte en sallad... Men den står kvar i kylen. Mådde så illa (medicinerna) så den gick inte ner... Vi mös en stund innan vi gick ut en liten sväng. Barnen ville plocka blommor o lite luft behöver de ju....

Hittade lite myror o kolla på oxå ;)

När vi kom in åt vi mellis. Då fick jag i mig en liten rostad macka. Sen vilade vi lite, jag tog tag i lite tvätt o sen till vår glädje kom mannen hem redan kl 15 :O Lite skillnad mot 17.30 ;) Då ville barnen ut igen o jag åkte upp till Gränby. Hämtade ut ett lass me nya mediciner (läkaren från reumatologen ringde o vi bestämde oss för o testa Naproxen ist då jag tycker den funkar bättre) o så ska jag ta den två gånger om dagen tillsammans me alvedon. Fick även tradolan utskrivet (som innehåller morfin) för dagar när det gör så jävla ont så jag inte kan sova. Den får jag bara ta på kvällen, inte när jag ska köra bil ;) Så va jag även in på kvantum o köpte lite cider (2.25) o öl (3.2) till i morrn. Starkare vågar jag inte dricka me mina mediciner :/ När jag kom hem hade mannen fixat sååå god mat. Älskar o slippa laga mat, o ta hand om disken efter för det gjorde han nämligen oxå ;) O duschade barnen! Mamma o pappa kom förbi en sväng, har inte träffad dom på jätte länge då de varit sjuka. Så det va kul o prata me dom :) Barnen sover nu, Tim somnade snabbt i kväll. Får se hur natten blir... Hoppas verkligen han slipper kruppa!!! 
Jag o mannen ska ha mys kväll <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar