torsdag 6 augusti 2015

Bästa avslutet!

Vi brukar köra Furuvik som en final av semestern, ett avslut liksom. Jag har bara tre dagar kvar sen drar det igång.. Patrik o barnen är ju lediga nästa vecka me ;) Men det vart ett kanon avslut! Vilken underbar dag vi haft!! Jag har blivit tårögd många gånger denna semester, av glädje! Igår när barnen kom hem o vi satt o mös kom tårarna. Nu när jag tänker på denna dag kommer tårarna... Jag är så lycklig. En av de bästa somrarna. Visst, vädret har inte varit spec bra. Men vi hade underbara dagar i skara, en underbar vecka på Öland, underbara dagar därefter me familjemys, MASSA utelek, lite bad, fjärilshuset o nu Furuvik. Barnen har lekt så himla bra ihop, lite små kiv ( de är ju trots allt syskon ;) ) men annars har de haft sån glädje av varandra! Blir så glad o det värmer så i mitt hjärta <3
Denna dag vart som sagt en toppen dag! Lite mulet när vi kom fram men sen sprack det upp o solen sken på oss hela dagen o kvällen :D Vi brukar alltid börja me o titta på djur, sen karusellerna o sist bada. Men det va så himla mkt folk vid djuren så vi ändrade upplägget ;) Drog till karusellerna först o det va ett bra val, mkt lugnare där. Ju längre timmarna gick ju mer dolk strömmade dit. Till slut va det långa köer. Men då hade vi åkt klart o va nöjda ;) Ida fick ju eget åkband i år o kunde åka massa karuseller själv! Åkte en hel del me Ida :) Jag drog (nit) haha, lotten o fick åkandet o åka me Tim ;) Men vi hade så skoj! Efter det tittade vi på djuren. Ida fick till sin glädje rida, o Tim me :) Jag tog me Ida, Tim o Isolde o kollade getterna medan Kriss o Isadora åkte lite mer karuseller o sedan joinade oss :) Vi (jag, Patrik, Ida o Tim) tog även hand om Isolde när hon sov så Kriss o Isadora kunde åka. Jag gav henne även lunch kom ja på ;) Vi hade tur när vi gick o kollade på djuren, cool lungt, inge folk alls! Så vi åkte även tunnorna i Amazonas ;) När vi kom in i parken va det över en timmes kö dit. Nu va det ingen kö alls! Efter djuren gick vi o badade. Kallt men så skönt! :) Barnen fick middag innan vi åkte. Vi va bland dom allra sista i parken när de stängde kl 19. Hann åka 10 min sen slocknade Tim, ytterligare 10 min senare somnade Ida. De va så trötta men så glada o nöjda! Nu kommer massa bilder....

Mellis paus efter att ha varit inne i regnskogen....


Visst syns det att vi är syskon :P hahaha!


<3


Vi åkte larven...


Många gånger....





Här satt hon bra ;)


Det bästa Ida vet! <3


Denna gång vågade även denna tuffing att rida! :)


Mata getterna...








Moster lilla gosstroll <3 Nyvaken ;)


Isolde hamnade me killarna i flodturen ;)


O jag me de andra kidsen ;)


Photo at the same time ;)


<3


Häftigt me krokodiler!


Glaaaada barn!!! En bilar ballong o en Elsa ballong ;)


Snacka om att Isolde va glad o stolt över denna ballong som hon sj valde :)

När vi kom hem bar vi in barnen i deras sängar. Patrik drog iväg för o träffa Victor o jag åt en pizza hut pizza (en liten, de är ju sjukt dyra. Men en liten räcker gott o väl!) packade upp badväskan o kylväskan, tog mig en dusch o har nyss vikt ihop tvätt o hängt upp en ny tvätt (hade satt timer så den va klar lagom tills vi kom hem) o n sitter jag här o bloggar. Men är grymt trött. Så ska gå o borsta tänderna o sen sova. Sov INGET i natt så det ska bli så skönt!!

I morrn verkar det bli fint väder igen, lovely! O blir det det drar vi iväg o badar såklart! O sen har jag ev planer för kvällen... :)

Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar