lördag 8 augusti 2015

En trött lördag

Barnen vaknade strax efter kl 7 i morse. Va snäll mot min bror som låg på soffan o sov så satte på en film åt barnen i deras rum o gick sedan o la mig igen. Vid kvart över nio gick Patrik upp o åt frukost me barnen. Än en dag fixade han me badväskan o matsäck. Jag masade mig upp efter knappt 5 timmars sömn. Jag fungerar verkligen inte dagen efter när jag lägger mig så sent, oavsett om jag druckit el ej. Känner mig bakis i vilket fall. O spec dagen efter ett migränanfall, då blir man helt groggy... Vi åkte även idag till Länna, inte alls lika varmt o skönt men barnen va nöjda o lekte o badade i drygt 3.5 timme innan vi åkte hem. Tim somnade i bilen som vanligt, båda barnen har varit lite trötta idag, vi är ju ute typ hela tiden så det är väl inte så konstigt.. När vi kom hem bar jag in han till soffan där han sov en liten stund till innan vi väckte honom....

Inte så många på stranden idag, men va rätt skönt ;) Solen kom fram sen o då vart det riktigt varmt!


En trött Tim i soffan <3


En sötnöt precis innan läggdax <3

Tim hade inte varit vaken länge innan de ville ut o leka igen ;)
Vi började  me middagen, sista gemensamma semester middagen innan jag börjar jobba... Så vi körde på en riktig grillmiddag me fläskfilè, halloumi, paprika, lök champinjoner, potatisgratäng (kokt potatis till barnen då de inte gillar potatisgratäng) pepparsås o beasås. Satt ute o åt o det va så sjukt gott!!!

Jag tog mig ett iskallt glas cider me massa is o frusna jordgubbar. Yammie!!

Vi hjälptes åt o röja undan o satt sedan ute o pratade medan barnen lekte på med några grannbarn. Det va så himla mysigt! :) Sen helt plötsligt kom barnen in på uteplatsen me alla sina saker, låste fast sina cyklar o sa att de n hade lekt klart ute o ville gå in. Kl va strax efter halv sju så det passade ändå bra ;) De hann varva ned i soffan framför tvn en stund o jag klippte/rakade Patrik innan de skulle sova. Jag läste för dom, o som jag sagt förr, jag älskar det!!! Va ju inte hemma igår kväll när de la sig o i morrn OCH på mån sover de borta.... Det är så mysigt o krypa in under Idas säng o mysa in sig bland kuddarna o läsa några sagor <3

Mannen drog iväg till Victor för ett tag sedan, rätt skönt då jag ändå är så trött o inge vidare sällis :P O så kan jag ju passa på o blogga nu ju ;) Om en timme SKA jag ligga i säng... Att ställa tillbaka dygnet sket sig om man säger så! haha! Men bara för att Patrik o barnen är lediga nästa vecka känns det fortfarande som semester, o så har jag kort vecka nästa vecka :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar