tisdag 16 september 2014

Vet knappt vart jag ska börja!

Antingen skriver jag ett långt inlägg om hela dagen el så skiter jag i det. Vi märker väl vad det blir!
Jag hann träna innan barnen ville ha lunch. De åt inte lunch förren halv ett, de ville såååå gärna ha köttbullar o nudlar. Fine tänkte jag, bara Tim äter. Mm, några tuggor sen va det bra... Han hade fortfande inte haft sin dags vila så jag la honom i våran säng då han så gärna ville det. Det tog låååång tid innan han somnade. Kl va nästan två :/ Jag la mig då på soffan bredvid Ida o tänkte att jag halv slumrar väl då... Vips så va kl tjugo i tre! Va bara upp o hoppa in i duschen o fixa sig iordning. Vid tio över tre vaknade han. VARM! Tog temp o den visade 39.4. Lill killen <3 Han ville ha en till isglass vilket han fick. Jag passade på o slänga i mig mellis/middag...


Patrik kom hem en timme tidigare från jobbet o hoppade sina ärenden (ett hann han göra på jobbet) för att allt skulle hinnas me! Barnen fick middag (båda åt bra! Även Tim, skönt) tjugo i sex plockade Lisa upp mig, el rättare sagt kom ner, o hämtade mig o vi cyklade till barnens förskola där det vankades föräldramöte. Jisses, det vart intensivt! Jag, Lisa o några till ifrågasatte en del o "ställde dom lite mot väggen" på ett BRA sätt. Inte otrevligt på något sätt! Men som en av pedagogerna sa: -Fråga på! Det är ju era barn det gäller! Vissa av dom tog det kanske lite bättre än andra ;) De gör ett bra jobb med tanke på förutsättningarna. Vissa saker gjorde mig lite upprörd. Bla som kommer de fotograferas i deras grupper på fm. Men om man vill ha porträttbilder (alltså enskilda) på sina barn så tas de efter kl 14 o man som förälder måste va me PLUS att man ska sitta som i nån form av kö. Bullshit att jag kommer sitta där i vad som kan bli i timmar, me två livliga barn. De kommer inte vilja sitta själva o fotograferas utan mamma, o följer ja me in blir jag ett distraktions moment o stannar jag utanför kommer de inte vilja gå in. OCH det är på våran lediga tisdag vilket innebär att jag ska gå dit me dom på morgonen, va me under gruppfotograferingen?? o sen gå hem för att gå tillbaka till porträttfotograferingen. Nja, får nog prata me dom om hur vi ska göra detta...
Aja, när jag kom hem va det bara till o cykla till Willys o köpa kvällis. Hallonkvarg. Jisses, har knappt ätit idag ändå får ja inte i mig... 

Nej hörrni. Detta vart ju långt dårå... I morrn är det jobb 7.30-16 som gäller. Patrik o barnen får va hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar