lördag 27 september 2014

Shopping, fläng hit o dit o volontär arbete!

Som vanligt vaknade barnen innan kl 6 i morse... Patrik gick upp med dom strax innan kl sju o jag slumrade vidare. Men inte längre än till kl 7.20. Då hade jag inte ro o ligga kvar i sängen, även om jag ville. Min sovmorgon betyder MYCKET för mig me tanke på att jag inte är nån morgon människa. Men när man ska iväg o göra nåt, en viss tid oxå, då tar stressen över o jag kommer ändå inte till ro.
Det vart iaf en mysig familje frukost. Slängde iväg ett sms till syrran o kollade om hon ville va barnvakt mellan 9-12. O det ville hon! :)
Så strax innan kl 9 kom hon hit o ja o Patrik styrde kosan ut till Alunda. Vi handlade massor!! 25 plagg, 1 par fodrade gummistövlar o 1 julgardin (kappa) allt detta för ca 400 kr!! Hur bra som helst! Jag är rätt kräsen när jag köper kläder på loppisar. Det ska a helt o rent o inte urtvättat. Så med tanke på hur fina kläderna är så är 400kr ingenting. Stövlarna till Tim är Tretorn, använda men i bra skick o sånna håller ju oxå! :)
Efter det åkte vi till biltema där jag släppte av Patrik o han hämtade sin cykel o jag åkte hem. Här hade de haft det bra. De hade gått till ankdammen o matat änderna o sen gått på djungeljakt (stigen vi gick förra helgen) o haft det jätte kul o spännande ;) Sen hade moster gjort pannkakor till dom som de åt på uteplatsen. Hur mysigt som helst!!

TACK Amanda att barnen fick ha det skoj med sin moster!! <3 O slapp följa me mamma o pappa ;)

Jag har ätit lunch o om en halvtimme ska jag tillbaka till Alunda. Ska först hämta syster o skjutsa henne till Kilen. O sen åka o hjälpa till o packa ihop alla kläder, leksaker mm....
Har dock fått jätte ont i halsen o känner mig frusen :( Mår inge bra... Barnen hostar o verkar halv kralliga de me... 
Nej, får se om Tim vaknar innan jag ska åka igen. Han hade somnat precis när jag kom hem ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar