torsdag 25 september 2014

Strul!

Blogget strulade så förra inlägget publicerades nyss. Det skulle ha publicerats kl 12.30....  

Nu är vi ute o röjer, varit det i en drygt timme o ska snart gå in. Det är inge skönt ute... Men barnen har kul!

Ida hittade denna gröna grej som hon gärna ville visa...


O sen en miiiini blomma!!


Tim grävde ner sin spade...


Båda serverade mig goda soppor ;)


Nu är vi på våran uteplats o leker. När det blåste så i mån gick våran syrenbuske av. Så nu leker barnen att de leker i en trädkoja. O är Jake o Kapten Krok ;)


Jag provade min nya ögonskugga. Men såklart syns den ju inte när ja tittar! Haha! *jag är ju inte känd för o va smart precis*

Medan dom lekt på här har jag höst städat uteplatsen. Tagit in stols dynorna, plockat ner vattenleksakerna i en låda, alla sandleksaker är i sandlådan o alla cyklar mm står på ett ställe på altanen. Nu är utemöblerna o cyklarna o de reda att få en presenning över sig i många månader... Känns vemodigt. Hoppas på en snörik o solig vinter!!

Stolarna ska fällas ihop o läggas under bordet, så är det klart sen!

Nu ska vi snart gå in. Men barnen leker så bra så drar ut lite till på det... Pappa ringde o sa att han kommer strax innan kl  fem o passar barnen så behöver dom ej följa me till banken, o vi kan uträtta vårat ärende i lugn o ro. Sååå himla skönt!!! Hade varit urtrist för barnen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar