fredag 19 september 2014

Lucky me!!!

I morse visade Tim mig dammsugaren o sa att pappa kört me den igår. Ida sa sedan att pappa skurat golven oxå... Hmm, gick in i badrummet, det såg fint ut. Ringde o kollade me mannen. Jodå, han hade dammsugit, skurat golv o rengjort badrummet, o tvättat!!! Yey!! Det va ju precis vad jag hade tänkt göra idag! Nu slipper jag. O det tackar jag INTE nej till ;) Dammningen är dock kvar, men det går ju snabbt! Så skönt!!

Lämnade Ida vid nio tiden....

Hon cyklade dit :)

När jag skulle gå ville hon följa me hem. Men hon ville dit först. Hon bestämde det. Det kom fram fyra kompisar till henne o va så glada att hon kom o ville leka med henne. Ändå ville hon inte att jag skulle gå... Det gjorde fruktansvärt ont o jag mår skit för att jag lämnade henne!!! Hade hon sagt INNAN vi kom dit att hon inte ville hade hon kunnat få va hemma. Men det hade blivit så fel o ta me henne, då hade hon kunnat tro att varje gång hon blir ledsen så får hon följa me hem. Det hela vart ju inte bättre av att jag upptäckte när ja kom hem att hennes snutte o filt låg kvar i ryggsäcken under vagnen... Gah!!! Ringde dit o de sa att det gick bra för henne, hon va inte ledsen längre. De tyckte heller inte att jag skulle komma dit me snutten o filten, de skulle testa utan. Hon sover ju inte med dom utan har dom när de läser. Sa att de skulle ringa om hon vart jätte ledsen o det inte gick över. Sa oxå att de kunde ge henne nån av hennes extra tröjor som hon kunde gosa me ist, det brukar funka ;)
När vi hade lämnat henne gick jag o Tim vidare till affären o handlade lite, sen hem! På vägen hem såg vi nånting spännande....

En grävmaskin, wooow!!!

Nu ska jag fixa lunch till oss!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar