måndag 8 september 2014

När det är sådär alldeles fantastiskt bra!

Barnen leker så himla bra nu! Vill inte avbryta för o läsa saga o sova ännu...

De har skjutit igen dörren o leker med gosedjuren o har det mysigt...

Jag sitter här i soffan redo o rycka in när det inte går lika bra längre ;) Då får det bli läsning o sova!
Har haft en intensiv men bra em. Tim är väldigt uppe i varv nu för tiden (vet orsaken, föööör stor grupp på fsk) men vi jobbar på det. Det som gäller me honom är o hela tiden prata lugnt me honom. Låta han prata klart I LUGN O RO!! O goooosa MKT!!! Me Ida går det nu himla bra på fsk! Patrik anade tom ett leende i fönstret i morse när han lämnade :) Hon sa att hon inte ville hem än när ja hämtade. Skulle göra klart sandkakan först ;) Dom går alldeles lagom långa dagar. När jag hämtar är de fortfarande pigga o glada o nöjda. Inte börjat bli trötta än o bara går o väntar på o bli hämtade. Älskar mitt schema!!

Nej nu måste jag nog snart avbryta deras leka vare sig ja vill de el ej. Vet att de, o jag, gärna vill hinna me en saga innan de ska sova! Appropå saga, läser ni mkt för ert/era barn? Det gör vi, barnen älskar det! O jag uppmuntrar er verkligen till o göra det! Det stimulerar barnens fantasi men oxå språket o skriften otroligt mkt! Det har vi verkligen märkt på våra barn! :)

Ja, läsning va det ja! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar