fredag 12 september 2014

ÄNTLIGEN fredag!!!

Fast denna fredag känns sisådär. Tim vakna o väckte mig kl 5.20!!!! Hallååååå, vem sjutton orkar det??!! Han la sig mellan oss (Ida låg redan på madrassen på golvet sedan tolv tiden) när han äntligen börjar komma till ro vid halv sex ställer sig Ida upp o börjar pipa. Då va det kört! Ingen av dom somnade om.... SNARK!!!!! Efter bök o stök gick jag in o la mig i Idas säng :P Halv slumra en stund men sen gick ju Patrik upp o då även dom... De sitter nu o tittar på tv o äter lite äpple. Tänker inte äta frukost innan kl 8 en ledig dag! Patrik har cyklat iväg till jobbet. Önskar sååå att han va ledig idag...
Idag är det inte så mkt planerat förutom att det ska dammsugas o bäddad rent. Tim känns inte lika varm ÄN idag som igår. Ida är dock snorigare o känns liiite varmare. Jag har en idé idag. Eftersom barnen lägger sig rätt tidigt på kvällarna så hinns det sällan me en film efter middagen. Så jag funderar på om vi ska ha fredagsmys mitt på dagen ist. Har lånat filmen Frost från Isadora som jag tänkte vi kanske kunde kolla på :) Dra ner persiennerna, ta fram lite frukt, kanske popcorn, päron dricka o mysa upp oss i soffan. Låter som en bra idé tycker ja!! Men lär nog göra det INNAN jag dammsuger ;)
Sen måste ja komma på nån middag. Förslag någon??

I morrn är det ingen ledig dag för mig :( Vi har jobbarlördá, vilket innebär att jag förlorar min sovmorgon som jag såååå behöver!!!!! Jobbar 9-15. Behöver den dagen då vi får en komp dag för den. O eftersom barnens förskola har stängt 25 sept o jag måste va ledig (då ingen annan kunde) så kan jag behöva komposten då. Det tråkiga är är att det är kulturnatten i morrn. En del roligt händer för barnen på stan, allsång, ponnyridning mm. Vi hade tänkt åka ner på det, tills jag kom på att jag jobbade. Nu vet jag ju ändå inte om barnen hade varit tillräckligt pigga, men ändå! Det är tur jobbarlördagen brukar gå snabbt o va trevlig! Föräldrar o barn kommer dit o så bmmjkjthrijobbar vi tillsammans för o fixa saker på förskolan (där jag jobbar alltså) Synd att det skulle krocka me nåt som är en gång om året bara...
Tanken va oxå att barnen skulle till mina föräldrar efter middagen o sova där. Jag o Patrik tänkte ner på stan o se eldshowen o gå ut tillsammans! Såg fram emot det o hade varit himlans kul!!! Men pappa har varit jätte dålig så vi får se hur han mår i morrn. Men troligtvis blir det inget o då kommer vi nog inte kunna gå på eldshowen heller :( Men men...

Pratade nyss me Patrik som undrade om vi inte skulle upp på Gränby idag. Han ville ha några saker OM vi skulle dit. Så vi har nog o göra idag ändå! Mellan 11-13 måste vi ju va hemma då det är lunch o vila för Tim. Hmm, får se i vilken ordning vi ska ta allt. Måste nog lägga upp en plan (ja, jag är ett planeringsfreak) Nej, nu börjar barnen leta kakor i skåpen, så nu får det bli frulle!!

Hoppas du får en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar