onsdag 10 september 2014

En dag på barnens förskola!

Har tänkt ett tag att jag ska ta en dag o va me Ida på förskolan då hon haft rätt tuffa/jobbiga lämningar. Skulle varit me för två veckor sedan men då va jag sjuk. Så bestämde mig för o ta idag ist. Men nu går det så otroligt bra för Ida. Patrik sa att man anar ett leende när han lämnar henne o hon går sj in (Patrik går ju såklart me) utan att gråta. Hon har börjat säga när jag hämtar att hon inte vill hem än. Jag hämtar väldigt glada barn kl 15, även den dagen när det är kl 16.30. Så min magkänsla sa att jag nog inte skulle va me Ida idag. Det tar jag en dag om det kommer bakslag tänkte jag. Men då jag ändå skulle va ledig idag så ringde jag o kollade om jag kunde få va me Tim ist (vilket jag oxå hade planerat o va lite senare) o det gick bra! Va ju inte där 7.20-16.30 precis ;) Vi åkte dit till kl 9. Då gick Ida in me sin grupp o hade pyssel. Tim va ute me sin grupp o blåste såpbubblor :)

Hittade en stooor pinne! :)


Blåste såpbubblor...


-Kolla mamma!!! :D

Vi va ute till 10.30 då det va dax o gå in o ha lite samling o äta lunch. Sen va det sov dax! Jag sövde Tim i sin vagn o när han hade somnat gick jag upp till Ida o va me henne tills Tim skulle upp...

Hon visar hur man hammrar!


Himla duktig måste jag säga!

Så då hann jag ändå va me henne en stund oxå :) Det tyckte hon va kul! Strax innan 13.30 gick vi o väckte Tim o sen åkte vi. Lämnade en sak på bilverkstan åt Patrik (han har en sååå snäll fru!!! ;) ) åkte sedan hem o vi åt mellis. Jag förberedde lite till middagen, skalade potatis o fixade såsen (alltid godast om den får stå en stund!) Ida hade inte hunnit va ut på hela dagen så kände att hon behövde komma ut, o för min o Tims skull skadar det ju inte heller ;) Så vi gick ut o va ute nästan 1.5 timme...

Gungeligung!


De kan nog va ute hur länge som helst dessa barn! Underbart!!

Men nu är vi inne o laxen är i ugnen o potatisen kokar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar