söndag 21 september 2014

En fm i skogen!

Tänk att bo i stan o ändå ha naturen så nära! På fm när Camilla o Richard åkte gick vi med barnen över vägen här bredvid. Matade änderna o sedan ville barnen gå in i skogen. Vi hittade en stig som vi följde. Den va rätt lång. Med blandad terräng! Över stock o sten o diken. En super mysig skog, där kommer vi definitivt gå fler gånger!! O ta me fika nån gång :) Samlade även kottar o pinnar till ett pyssel jag tänkte vi skulle göra i slutet av veckan. Vi är nämligen lediga (ja o barnen) Så har tänkt att vi ska köra fina hösttavlor! Plocka lite rönnbär på ons el tors oxå ;)

Tim <3


Tim o pappan me varsin vandrings pinne. Klart man ska ha lika som pappa ;)


Ida <3


Vi hittade ett ställe me massor av sniglar! Såg även två ekorrar som jagade varandra!


Det gäller o hålla balansen!


Lycklig Ida uppe på en stubbe me massor av pinnar!


Så himla mysigt o fint!!

När vi kom hem va vi lite sega. Imponerad av barnen som gick så långt o mkt! Vi käkade lunch o sen sov Tim, han somnade snabbt ;) Vi andra vilade lite i soffan. Jag hängde även en maskin tvätt o har slängt in en ny! 
När Tim vaknade dammsög jag, igen! Haha! Men det behövdes ;) Patrik o Tim har badat o nu badar Patrik o Ida! Jag myser me lill killen <3
När de kommer upp ur badet ska jag till affären. I kväll blir det en myskväll me mannen, o snabbmat :P

Här ligger nu förresten det vi plockade i skogen....

Kottar, pinnar o några ekollon hattar. Ni ska få se sen vilka fina tavlor detta kommer att bli! :D

Vi är alla fortfarande såå himla trötta. Det tar på o ha besök. Men kul va det! :D

Tur jag har en tre dagars vecka. Skönt! Har en låååång dag i morrn (igen) jobb 7.30-20.30... Har nämligen P-möte... Men får en lycka på 1.5 timme innan P-mötet. Då tänker ja ta mig en liten promenix o sen vila lite ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar