måndag 29 september 2014

"Det är så mörkt så jag ser inget ju"

Idas kommentar när vi kom hem från min mormor o ut ur bilen kl 19.15... Hon är rolig hon! <3 Det va inte länge sedan det va ljust ute den tiden... Om en månad ställs kl om o det blir ännu mörkare den tiden... Hua!!!


Efter middagen åkte alltså jag o Ida för o gratta min mormor. Vi stannade först vid affären o köpte me oss blommor, ett kort o choklad. Ida valde noga ut allt. Jätte fina rosa blommor o ett gulligt kort! :) Hon sa hela vägen dit att hon skulle sjunga för gammelmormor. Men när vi kom dit vart hon för blyg... Hihi! Men fem min senare sjöng hon ja må du leva! :)
Kakor åt hon oxå! O sen fick hon ta med sig två leksaker hem som hon inte ville släppa! En plast rulle som va konformad (det vart en piratkikare) o ett ankare i plast. Det har ju piraterna sa Ida! Snäll gammelmormor som lät henne få sakerna <3
Kom ju hem o barnen kom i säng senare än vanligt. Närmare halv åtta. Men se, innan kvart i sov båda två :)
Jag fick mig en överraskning när jag kom hem. Mannen hade gjort egna köttbullar, runt 100 st!!! :D Sjukt goda!!! (Jag äter ju inte köpta, bläää!! Haha)

Blir som snacks man inte kan sluta äta ju!!! Haha!!

I morrn har barnen fotografering på fsk. Det är ju våran lediga dag. Men ska lämna Tim vid nio o Ida efter det o så går jag en sväng o kommer tillbaka till runt tio, då är gruppfotograferingen klar. Då går vi hem o käkar lunch o Tim får sova o när han vaknat är det bara till o fixa dom o gå tillbaka till fsk för porträttfotografering. Kl 14.20 har jag skrivit upp oss på. Tror dock inte barnen kommer vilja när jag är me (helt sjukt att de bestämt så här) men vi gör ett försök iaf när vi ändå är hemma!
Tim har inte klagat nå mer på sitt öra. Han gjorde illa sig på en leksak strax innan han sa att det började göra ont, så kan ha berott på det. Får se hur det ter sig helt enkelt...

Nu ska jag ta mig en varm dusch. Fryyyyser!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar