tisdag 17 februari 2015

Positivt o negativt

Det gick bra hos tandläkaren. Det som störde mig mest är att det känns som om man kom till en försäljare som försökte sälja på mig en försäkring, vilket de iof försökte me, tre gånger under tiden ja va där. Jag sa att vi får se hur tänderna är. Efter en väldigt noggrann undersökning massa foton som togs mm så sa hon att jag hade fina tänder, spec me tanke på att det är tre år sedan jag va sist. Det syntes dock att jag biter ihop väldigt på nätterna, o även gnisslar tänder ibland. Framtänderna (där nere) va väldigt raka :P Det negativa dårå. Bettskenan passa ju såklart inte... Misstänkte det då jag inte fick fast den när jag provade igår... Jag har ju bla fått två visdomständer nertill. Så jag måste gjuta en ny. Bara själva skenan kostar drygt 2700kr :/ o så krävs det minst två besök, ett för o gjuta o ett för o få den o få den anpassad...
Men det är bara o "gilla" läget! Mina tänder kostar ju inte mkt egentligen, med tanke på att det räcker att jag går typ var tredje år o så endast en undersökning. Så slår man ut summan på tre år blir det inte så farligt. Framför allt inte eftersom skenan skonar mina tänder, så de håller ännu längre ;) MÅSTE nu dock använda den oxå :P 
Efter det åkte jag o hämtade kidsen (jag gick till tandläkaren på arbetstid så därför va barnen på fsk medan :) ) Bestämde redan när jag åkte dit att jag skulle ta det lugnt o inte stressa. Hålla humöret uppe ;) När jag kom dit möttes jag av Tims ena fröken som sa lite med glimten i ögat att jag kommer få en rolig dag. Jaha, tänkte jag, vad kan det bero på. Som en fågelholk! Hahaha! Hon berättade att Tim inte alls hade velat sova idag. Phu, skrattade jag! Hade varit värre om de låtit honom sova i två timmar ;) Har pratat med dom om att if han absolut inte vill sova, el somnar, så ska de inte tjata el "tvinga" honom. Det funkar ändå. Visst, han va jätte trött o det gäller o ta det extra lugnt me honom. Men annars är det inga problem. Hämtningen gick kanon! När vi kom hem här på parkeringen ville barnen kolla hur det såg ut där mamma o pappa sitter när de kör....

Självklart va bilen avstängd o nycklarna låg i min ficka ;)


Detta va ju kul!!! :D


Ida testade tutan, som vi upptäckte bara funkar om bilen är igång, tur det kanske ;)


:)

När vi sedan kom in spelade vi spel. O sen mös vi <3 Vi käkade middag när mannen kom hem, o då va Tim såååå trött. Han somnade me huvudet på armen på köksbordet <3 La han i hans säng men efter ett tag kom han upp o ville äta klart :P Sötnöten! O jag måste säga att vi hade en sån himla super toppen middag! Satt lääänge o barnen åt o åt :) Har gjort just den här köttfärspaket förut men då tyckte de inte om den. Men nu åt de upp o sa att det va jätte gott <3 Det va rätt mkt vitlök i den, men det gick hem! ;) Efter middagen tog jag mig en dusch, o lade sedan barnen medan mannen gick ut på en promenad :) Jag tränade igår o ska träna i morrn så berömde mig för o ta en lugn kväll. Är så trött så det behövdes (vi va iväg me barnen på jobbet idag o åkte traktor till Stavby o gick på bio, grillade korv ute o lekte i en pulka backe, det tar på krafterna!) så när barnen hade lagt sig körde jag igång en maskin me tvätt, vek en tvätt o har nu slängt in den sista maskinen. Den får Patrik hänga för jag ska strax sova. Har känt mig så lugn o avslappnad idag. Jag som alltid går på högvarv o känner stress över nåt så är det o ovanligt. Tror det beror på att tandläkarbesöket är över :P 

Nej, nu ska jag sluta babbla!
I morrn jobb 7.30-14.30, hämta barn, hem o sen träning efter middagen....
Halva veckan avklarad ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar