onsdag 11 februari 2015

O så va det redan sen kväll...

Em gick i rasade fart!! Vi åt mellis o sen degade barnen lite. Då såg de Jonna komma hem från fsk me sin mamma o sprang ut i trappen. Det slutade me att vi alla gick ut o lekte :) Skönt! Det behövde vi alla! När vi gick in gick barnen me Jonna upp o lekte, jag började med middagen. Efter ca 10-15 min kom Ida ner o ville va me mig. Hon hjälpte mig me maten. Plumsade i potatisen i kastrullen när jag skalat den (det tycker dom är himla kul, de håller potatisen en bit upp o släpper ner så det plumsar o stänker upp vatten! Hahaha) sen gjorde vi sallad, hon skar gurkan. Otroligt duktig måste jag säga! Hällde till sist över grädden över fisken o i me några körsbärstomater. Riktigt trevlig o ha sällis! :) Sen gick vi upp o hämtade Tim, gick som tur va smärtfritt ;) När pappan sedan dök upp käkade vi middag tillsammans. Ida va så stolt såååå!! Efter middagen (o efter JAG tagit hand om allt efter :P ) så åkte jag till Gränby. Handlade de sista presenterna till Ida o tränade!! Innan jag åkte hem vart det en sväng in på kvantum oxå ;) När jag kom hem hade barnen somnat. Jag tog mig en dusch o sen mös jag o mannen i soffan o tittade på sista Twilight filmen, alltid så sorgligt när det är den ALLRA SISTA :((

Jag blir hemma i morrn me Ida, temp visade 37.8 i kväll (den brukar kunna visa lite mindre än va det är oxå) märks på henne att hon inte är 100 oxå... Att ha Tim, som är hur pigg som helst o Ida som inte alls verkar på alerten har inte varit lätt idag. Oftast brukar det gå bra, men inte idag. Idag hade de en jobbig dag... Igår va han ju själv på fsk (ja, utan Ida alltså) o han hade varit så glad o det hade gått hur bra som helst (det gör det såklart när Ida oxå är där, men när hon inte är det så tar han för sig lite mer) Så i morrn är planen att Patrik skjutsar dit honom innan jobbet, så Ida får vila i lugn o ro. Han ville inte det när vi pratade om det i kväll, men det brukar låta annat på morgonen! Skulle han dock inte alls vilja får han såklart va hemma. Men tror det gör båda gott om han får busa av sig där. O jag ska försöka att inte ha dåligt samvete över det... Han har ju trots allt varit hemma idag o är ju ledig på fre. Vi får helt enkelt se hur det blir i morrn!
Men det slog mig när jag skulle ringa chefen för andra gången idag (ringde ju på fm o sa att jag skulle komma i morrn... Hmm :/ Visste ju då inte att Ida skulle få feber, såklart) att jag har jobbat TVÅ dagar på TRE veckor!!! :O Lär ju bli ett lövly lönebesked... El inte :( Ibland blir det så. Patrik är ensam på sitt jobb, på lagret, så då kan han inte va hemma. Såklart kan man alltid det om det kör ihop sig, men det handlar bara om denna vecka. Sa att är nåt barn sjukt nästa vecka, ja då får han minsann va hemma :P 

Nej, nu är det hög tid för mig o sova! 
Godnatt på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar