fredag 20 februari 2015

Fredagen som sprang iväg!

Godkväll! Kan ju inte somna utan ett inlägg denna dag... Med 1 timme tillgodo ;)
Denna fredag då....
Började hyfsat tidigt. Ja, barnen vaknar alltid tidigt men har man tur kan man ändå få ligga o dra sig till 7.30-8 ;) Gick upp strax innan kl 8 o bakade scones. Sen hade vi en mysig familje frukost. Efter det va det rätt hypade barn som snart skulle iväg. Fixade oss i ordning...

Det fick duga :/

Jag spelade lite spel me barnen o sen va det dax o åka....

Ida med hennes pick o pack <3


Tim ville oxå va me <3


Pappan o Ida <3

Vi släppte av Ida o pappan vid tågstationen o det blev massa pussar o kramar...

De knatade iväg....

Det kändes väldigt konstigt. Vi har aldrig delat upp oss på det här viset förut. O även om vi varit ifrån varandra längre förr så kändes det i mamma hjärtat... O saknar mannen lika mkt!!!
Jag o Tim styrde kosan ut mot Alunda, till Sara. Han pratade o pratade o pratade. När vi kommit en bit utanför stan frågade han om vi va framme. Jag sa att det va en bit o att han kunde passa på o vila. Nån min senare sov han! Hahaha! Han måste ha varit trött... Vi kom fram strax efter halv tolv då han sova ca 20-30 min. När vi kom fram vaknade han på engång o utbrast: -Framme hos Sara nu? Måste gå in, kan inte sitta i bilen hela tiden!! Gullungen! Snacka om piggelin snabbt, inte som mor sin på morgonen iaf ;)

Vi åt lunch där, Tim busade me Saras två yngsta (som ändå är 10 o 12) o de va ute o lekte i 1.5 timme!! Trots att det va skit kallt! Fikade fruktsallad (barnen åt smörgås oxå) o kaffe ;) Vid fyra tiden rullade vi hemåt, Tim hade verkligen röjt på hela tiden så trodde han skulle somna på vägen hem (det tar ca 40-45 min o köra) men vi pratade hela tiden så han höll sig vaken ;)
Kom hem till mamma o pappa, han skulle absolut sova hos mormor o morfar :) Sen åkte syster o jag upp på Gränby. Jag köpte ett par tights o varsina fleece byxor till barnen (som de kan ha under det fodrade galonstället) o så handlade vi middagen på kvantum. Hem o fixade sushi. Jag misslyckades totalt (fattar inte hur det kunde bli så fel!!!) så det gick knappt o äta :( Vin drack vi ;) O tittade på film! 

.....

Tänkte inte riktigt på det först, men att Tim skulle sova hos mamma o pappa innebar att jag skulle bli helt sj här hemma :/ Så det är tur jag har syrran här som sover över o som sällis, jag känner mig dock ap tråkig!!! :( Men när ingen i familjen är hemma så slappna jag av så så jag vart skit trött....

Förresten. Tror syskonen saknar varandra lite... När vi skulle hem från Sara frågade Tim om vi skulle hämta mamma o pappa nu, o när jag pratade med Ida i kväll så när jag sa älskar dig till henne så sa hon att jag skulle hälsa Tim det från henne <3 Hur gulligt som helst liksom <3

Det vart ingen träning i kväll... Det hanns liksom inte riktigt me... Men i morrn så! ;) 

Godnatt!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar