torsdag 5 februari 2015

Det gick ju bra! :)

Första arbetsdagen på två veckor gick ju bra. Visst, jag är trött o mör idag så det är skönt att man är ledig nu i tre dagar. 
Hämtade barnen som hade varit ute idag. Phu! Skönt! För nån ork till o va ute o leka när vi kom hem fanns inte från min sida :/  Det hade gått bra för barnen idag. När vi kom hem åt de lite frukt o nu är de i badet! Så skönt att börja ledigheten me rena barn ;) Idag blir det en vääääldigt enkel middag, men vääääldigt uppskattad av barnen - makaroner o stekt falukorv! Hade ju tänkt att barnen o mannen skulle äta det. Men mannen ser vi inte förren seeeent i kväll. Han ska visst iväg o träffa Stefan :) Så jag får väl servera barnen det o hitta på nå annat till mig sj ;) När de har lagt sig ska det vikas lite tvätt, plocka upp deras "dagis" väskor, ta mig en varm skön dusch o ev en film :) Får se vad kl hinner bli!

I tis när barnen va till mormor deras så pratade de om att det va länge sedan barnen sov där. De sa att de ville sova där snaaart!!! Så vi skulle höras av om det ev skulle bli tors-fre. Så igår pratade jag me mamma o då bestämdes det ist fre-lör! Så nu ska de visst sova borta i morrn me!!! :O Två helger i rad :P De älskar ju o sova hos mormor o morfar o farmor, så det tänker jag inte neka dom! De är glada o förväntansfulla inför i morrn :) Jag måste fundera på vad vi ska hitta på under morgondagen fram tills de ska dit. Me störst risk kommer de börja tjata om o gå dit redan när de vaknar i morrn :/ hahaha!! Jag ska till sjukgymn kl 10.30, så då kommer mamma först hit för o passa dom en stund då. Men så ska vi ju ut en sväng, o så har jag tänkt göra en play doh deg, va länge sedan nu o Ida frågade efter det här om dagen. O det är verkligen nåt de kan sitta lääänge me! Måste dock få hem alun, så Patrik skulle in på Apoteket o försöka få tag på det sen efter jobbet när han ska ner på stan o träffa Stefan ;) Hoppas han får tag på det! 

Coola bruden i mammans glasögon ;)

Ne, nu måste jag snart få upp badankorna så jag kan börja me den väldigt avancerade middagen :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar