torsdag 26 februari 2015

Inte bara barnen som gör en orolig!

Mannen fick jätte ont i magen igår kväll. Det eskalerade under natten o jag trodde ett tag att det kunde va blindtarmen. Han skakade så ont gjorde det. O när någon me extrem sjukhusfobi överväger o åka in är det på allvar! Jag låg o tänkte där kö 3 i natt att hur löser vi detta nu då om vi måste åka in... Han har typ aldrig ont, är aldrig hemma från jobbet, då är det illa om han är det o han klagar o gnäller inte i onödan. Så självklart vart man riktigt orolig! Envis som han är övervägde han o åka o jobba i morse. Inte sovit nåt. Jag tog hand om barnen o fixade dom sen satte han dom i cykelkärran o cyklade iväg. Jag erbjöd mig o lämna (o meddela jobbet att jag skulle bli lite sen) men nej då. När jag kommit halvvägs till jobbet ringde han o sa att det va värre o att han sjukanmält sig, jag vart då ännu oroligare. Avslutade med o säga att jag skulle ringa om en stund o kolla läget. Ringde strax innan kl 9 o då skulle han gå o lägga sig. När jag sedan ringde två timmar senare svarade han inte, inte på sms heller. Misstänkte att han sov men samtidigt kunde han ju ha blivit sämre. Ytterligare 1.5 timme senare fick jag äntligen tag på honom. Han lät helt groggy. Tyckte magvärken va liiiiite bättre men va sängliggandes. Sa åt han o ringa om han vart sämre el/o behövde åka in. Då skulle jag såklart åka hem o skjutsa honom o följa me....
Hämtade barnen som vanligt vid tre o åkte hem. Som tur va va mannen på benen, men fortfarande ont. Vi alla hade en mysig stund i soffan o barnen åt frukt. Sen fixade jag middag o har precis badat barnen. Mannen ligger mest o orkar inget... Önskar han slapp ha så ont :(
När barnen lagt sig drar jag o tränar ett shortpass, tror ja det blir. Benen, mage o rygg (inga armar då baksida bröstbenet fick jobba igår) o så crosstrainern, får se om det blir 10 min el 20-30 min, beror lite på....

Som synes så är jag rätt trött (milt sagt) då jag oxå låg vaken många timmar i natt....

Men när jag kommer hem från träningen blir det en dusch o sen soffläge ;)

Nu är det iaf helg för mig o barnen :) Sen tre timmar tillbaka... Lövly!!
Inga större helg planer smidda, vilket känns skönt! Får se vad som faller oss in helt enkelt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar