onsdag 4 februari 2015

Glömma laga mat!

Haha! Em gick så snabbt. Mös me barnen i soffan o tänkte att jag hade god tid på mig innan middagen skulle lagas. Tittade på kl o den va 16.55, trodde den skulle va 16! Woops!!!! Bara ut i köket o sätta igång! Tacofisk, ris, sallad o broccoli :) Middagen va inte klar förren närmare 17.45 o då åt vi alla med god aptit! 

Nom nom!


Tacofisk är mkt godare än man kan tro!

Kl va ganska mkt när vi ätit upp så medan Patrik röjde undan efter middagen borstade jag barnens tänder o fixade dom för kvällen. O lästa saga! Älskar o läsa för barnen för dom älskar o höra! :) Dom va trötta i kväll, Ida sov lite dåligt i natt. Skönt för dom att de bara behövde gå 9-14 idag. Det låter (alltså helt tyst) som om de äntligen kommit till ro....

Jag sitter sj oxå helt utslagen i soffan. Sov KASST i natt.... Har förberett lite till i morrn. Tagit fram falukorv ut frysen o lagt in i kylen (i morrn blir det falukorv o makaroner, bläää!!! Hahaha) ska fundera på vad jag ska äta ist...
Har även fixat mellis till i morrn. När jag slutar kl 14.30 (vilket jag ju gör 3 av 4 dagar) så hinner jag oftast inte äta innan jag måste åka. Så jag har fixat lite morotsbitar o två riskakor. O en flaska me vatten. Så kan jag äta det på vägen hem ;) I morrn är det då alltså jobb som gäller. Ska bli skönt me lite miljöomväxling....

Ta o krypa ner under en filt kanske :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar