onsdag 30 december 2015

Vilken dag!

Tidig morgon men vi segade oss ett tag. Käkade frulle, vek tvätt o tvättade en maskin. Fixade oss i ordning o vid kvart i tio åkte vi till Sara. Hon bor i Alunda o tar ca 30 min o åka dit. Vi spelade o sjöng lite barn sånger på vägen dit ;) Saras två yngsta va hemma (de är ju nio o elva tror ja) O som barnen lekte o röjde på! Jisses!! Men så kul de hade :D Jag o Sara pratade en del. Sen åt vi jätte god lunch o efter det gick vi ut i drygt en timme....

Det va oxå super kul!!

Skönt när man kom in att man hade varit ute ett tag :) Det blev fika me en massa gott! Barnen fortsatte o leka o röja på ;) Vid fyra va det dax o åka hem. Trots att vi va där i fem timmar gick tiden sååå fort, som alltid när vi ses. Va så kul för jag o Sara hann prata en hel del :) Kom inte hem förren strax efter halv fem. Jag va sååå trött!!! Så fort jag gör nåt utanför hemmet så blir jag så slut så jag slocknar efter middagen, ibland innan. O det spelar ingen roll vad jag har gjort. Hur mkt el lite. Kroppen strejkar DIREKT! Enda gången jag inte blir så trött är om jag är hemma en hel dag, plockar o donar o tar det väldigt lugnt! Sjukt!!
Tim va ju så trött så vi hann nog bara ett par hundra meter me bilen så sov han :P Förstod att han skulle somna. Så han somnade inte förren strax innan nio i kväll, Ida halv nio. Hon är spänd inför morgondagen :) 
Jag somnade iaf i soffan efter middagen. Sov typ 1.5 timme... Mannen röjde undan efter middagen o fixade barnen för natten, la dom o läste för dom. Älskar han så sjukt mkt!!! Han vet hur jag mår, o låter mig sova när jag behöver <3
Vaknade till lite o nu har vi som sagt kollat på en film, el rättare sagt kollar. Men den va inge bra. Håller ändå mannen sällis ;) 

I morrn är det som sagt nyårsafton. Vi ska förbi Jula en sväng o kolla arbetarbyxor till mig. Patrik o barnen ska fixa lite andra ärenden medan. Sen blir det Gränby en sväng där ett par grejor till ska handlas till nyårsmiddagen o så ska Patrik o Tim kolla efter en action figur (för den vi lämnade tillbaka) o jag o Ida ska kolla efter knappar o lim (till pyssel) Sen blir det hem o förbereda middagen. Stefan o Towe står för förätt o efterrätt. O vi varmrätt :) O snacks ;) De kommer hit nån gång mellan sex o sju o så äter vi vid halv åtta, åtta. Ida o Tim får en enklare middag vid fem tiden, så får de äta me oss sen oxå :) Om de är vakna ;) Har lovat dom att de får va vakna så länge de orkar i morrn. Förra året va de uppe till tolv slaget. Men de får göra som de vill, sängarna står ju nära ;)

Nu ska jag fortsätta "kolla" på filmen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar