söndag 13 december 2015

Fram o tillbaka

I morse o hela fm va Tim feberfri. Så smsade chefen o sa att jag skulle komma i morrn. Om han inte skulle bli sämre. O jodå, vid lunch steg temp upp till över 39 grader igen :( Så va till o smsa igen o säga att jag blir hemma... Sen låg han i soffan från ett tiden till runt halv fem o va kokhet o orkade inget. Fick i han en isglass o ett päron. Cassi o Isolde kom hit strax efter ett för o hämta Ida, hon skulle få följa me dom o titta på Isadoras dansuppvisning. Ida va sååå glad så!!! O det va verkligen uppskattat då Tim ändå va så dålig o behövde vila. O Ida pigg o fick då göra nåt kul :) Hon kom hem där vid halv fem o då hade jag förberett till middagen, tacos (skurit upp alla grönsaker mm) så det va bara till o steka champinjoner, lök o köttfärs. Ida åt me god aptit då hon va sååå hungrig! Tim fick i sig lite. Sen va han inte alls lika varm längre o lekte ett tag innan de la sig. Men de har båda varit svårsövda, ändå sov inte Tim nåt på dan idag... De somnade inte förren runt kvart över åtta. Båda duschade innan de la sig. Gjorde tre flätor i Idas hår så hon kan få ha lockigt i morrn när de har lucia på fsk.
Tim blir ju hemma me mig i morrn dårå. Men Ida vill gå. Om Tim är FEBERFRI o pigg HELA dagen i morrn åker jag dit me honom strax innan tre så får han va me bara på luciatåget, om han vill. Annars går vi dit till Idas börjar o så får han ha sina tomtekläder på o sitta i mitt knä o titta. Så det löser sig! :) O skulle han va dålig även i morrn så har mamma sagt att hon kan ha han på tis, så himla snällt!! Har knappt varit på jobbet på två veckor. Men självklart hade jag varit hemma me han annars. Men då mamma ändå kan så funkar ju det me :) 

Min lilla prins <3 vad är det för envist virus du åkt på!!!

Tidigare idag, efter jag o Ida kollat på lucian på morgonen (Tim kom upp på slutet o gjorde oss sällis) kröp jag ner bredvid mannen i en liten stund då jag va sååå trött!!! Men sen kände jag att jag ville komma iväg till Gränby så jag fick det gjort då jag förstod att det skulle va mkt folk där. Fixade mig iordning....


O kom upp dit vid halv elva, då började det bli mkt folk där... Fixade först me julkorten (har aldrig varit så här sent ute med det, men har inte varit lätt o fota barnen när de varit sjuka...) o beställde förstorningar på båda barnen som vi ska ha i tv hyllan :) Ska hämta ut de i morrn. Lämnade sedan tillbaka galonisarna på stadium som inte passade Tim o köpte nya på KappAhl (som äntligen passade) sen in en sväng på kvantum o handlade till middagen. När jag åkte hem därifrån drygt en halvtimme efter jag kom dit va det sjukt mkt folk där!!! Såååå himla glad att jag praktiskt taget är klar me julklapparna!! Ska köpa till Cassi (men vet vad så det borde gå snabbt o smidigt) ska även köpa till mannen (om han bara kan komma på vad han vill ha nån gång!!) o så är det julstrumpepaketen (kan ju låta som en del men även där vet jag typ vad jag ska köpa så!) Ska se till o åka upp nån dag när jag BARA behöver handla detta o inget annat. På ons är det nämligen julhandel på kvantum o då ska det handlas MKT!! Listan är redan påbörjade o det är redan över en A4 :/ hehe! 
Funderar på vad jag ska göra nu. Är så trött så skulle egentligen bara vilja gå o lägga mig. Men kl är ju inget!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar