söndag 20 december 2015

En dag hemma

Idag har jag inte varit iväg nåt alls. Inte barnen heller! Tänk, både igår o idag har de fått varit hemma o lekt inne o ute o inte behövt flänga iväg på massor. Nu valde vi ju det för att vi visste att det skulle va så mkt folk överallt. Annars brukar de ju få följa me :)
Tim vaknade rätt tidigt. Men Ida sov till typ kvart i nio! :O Hon vaknade först vid halv sex o kom in till oss, vart lite uppspelt o chockad över att det låg julklappar under granen ;) Som tur va somnade hon om. 
Tim gick upp P la sig i soffan. Även han nyfiken på julklapparna som redan låg under granen ;)
Barnen va så gulliga. De la ut alla paketen på golvet o läste på dom, de första de läste på stod det Tim på så Ida sa: -Det står ju Tim på alla! Varpå Tim säger: -Men Ida, du kan få låna ett av mig! <3 Ida: -Tack Tim! Sååå himla gulligt!!! <3
När vi hade ätit frulle åkte mannen upp på Gränby. O jag har donat lite här hemma o tvättat lite. O duschat barnen. De har lekt inne o ute me lite allt möjligt! Tim byggde me plusplus...

Ett svärd, vad annars ;)

Mannen kom hem o hade köpt sista julklappen. Jag lagade en ny maträtt till middag, fläskfilé gryta som är sååå god!! Medan jag lagade den fick jag sällis i köket av mannen o barnen som spelade ett spel tillsammans :) Min värk i kroppen har inte varit nådig idag. Vart på tok för mkt igår. Har haft så ont så jag bara velat grina!!! Men bet ihop hela dagen. När vi hade ätit orkade jag inte längre. Tog värktabletter o la mig i sängen o slocknade vid fem tiden. Sen sov jag som en stock till kl åtta. Så när jag vaknade sov barnen :( Men de hade busat o lekt me pappan o sedan myst till Barnkanalen :) O köket va i tip top skick (kan inte säga det nog många gånger hur glad o tacksam jag är som har en så underbar man!!! <3 ) 
Medan jag sov hade min moster varit förbi me två kassar me kläder. Har Provat dom o kunde ha några. Bla lite som jag ska ha me till Thailand, som blir perfa där!! :) Nu är det nog dax o gå o lägga sig igen, om jag kan sova...

I morrn är jag sjukskriven. Så ska till sjukgymn kl 10.15 o sen till Ackis för o ta fler prover till reumatologen. Så här mkt prover har jag aldrig tagit. Haha! Men bra då de har en misstanke om vad det är, o som jag oxå tror det är, men då måste alla prover tas först! 
På tis jobbar jag 9-14 o sen komp ledig ons. Så jobbar bara en dag denna vecka. Skönt! Barnen blir sedan lediga ons-tis (nästan en vecka) o går ons (dan innan nyår) innan de är lediga 4 dagar till! Så blir inte så mkt för dom heller :)
Jag är ju halvtidssjukskriven så kommer jobba typ 9-14 tre dagar I veckan tills vi åker till Thailand....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar