torsdag 3 december 2015

Trots alla motgångar...

Om 45 min är det tänkt att vi ska sitta i bilen. Äntligen klara! Men vilka motgångar vi haft! O har lite fortfarande... Ida har ju varit sjuk. O jag är såååå glad att vi fick medicin i tis för natten till igår fick hon ett rejält astma anfall o fick knappt nån luft!! Det va riktigt läskigt!! Tycker krupp som de båda haft, o Tim fortfarande, är läskigt men detta alltså!! Hua!! Hon fick medicin "nödfalls medicinen" o en liten stund senare släppte det. Skönt! Tim kom in o va varm, feber. Snorig o lite hostig... Igår va han sämre. Jag hade ännu ondare i kroppen än vanligt. Det värkte överallt o jag fick INGET gjort här hemma mer än det som måstes - äta! På kvällen visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Kollade temp o hade 38 grader :/ Inte så konstigt att jag mådde som jag mådde... Man har på nåt vis inte tid o känna efter sj så mkt hur man mår när man tar hand om sjuka barn... Ida är nu betydligt bättre. Tim va väldigt varm i natt men inte nu längre. Skönt! Lite snorigt o så... Men då hela den här dan går åt vila o halva morgondagen så håller vi tummarna att han piggnar på sig!! Då de båda varit så dåliga o Tim fortfarande sisådär så har vi fått låna me grannens sittvagn som vi kan ha när vi går på Liseberg. Det va snällt! Självklart får vi ju se hur han mår!
Idag sov Ida länge, till närmare halv nio! Tim vaknade vid sju men låg o mös me mig tills Ida vaknade. Sen har deras väskor packats, deras ryggsäckar, min väska, jag har plockat fint här hemma o rengjort badrummet (mer orkar jag inte) o så har jag o barnen duschat! Barnen har ätit lunch o nu äter jag. Mannen bör dyka upp snart o äta han me o sen ska vi åka. Han skulle bara förbi Apoteket o ladda me lite mediciner ;) Som vi såklart hoppas slippa använda! Men vill alltid ha me mig när vi åker bort! Jag sj är än så länge feberfri!!

Sköna mjukis kläder på (skönt när man ska sitta länge i bilen) försökt se lite piggare ut me smink ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar