lördag 12 december 2015

Never ending story...

Sjukstugan här hemma fortsätter... Tim har fortfarande feber... Han kom in vid 4.40 o somnade inte om förren närmare kl 6... Sen vaknade Ida kl 7... Jag sov me andra ord inte så mkt på morgonkvisten. Halv slumrade när mannen gick upp med barnen men vid 9 kom han in o sa att han skulle åka... Så masade mig upp, trött, o åt frukost. Barnen hade redan ätit. Fixade mig i ordning o sen mötte vi om upp Martina o Elise i lekplatsen här utanför. Tim verkade då pigg o inte varm. Men lekte typ 10 min, gick mest runt o gjorde inte så mkt... Så frös han o ville in. Så han mös upp i soffan medan jag o Ida va ute. Vart nästan en timme vi va ute. Tim vinkade då o då i fönstret o stack ut huvudet vid altandörren om han ville nåt. Va trevligt o få prata lite me Martina. Så länge sedan sist!! När vi kom in bäddade jag o fixade lite. Fixade lunch till barnen men Tim åt inge :/ Idag somnade han på madrassen på vårat golv i sovrummet. Ida o han bäddade där o lekte att Tim skulle vila. Men han somnade. O sov i TVÅ timmar :O Pappa kom hit o skulle passa barnen medan jag besiktade bilen. Vart ju bara Ida då Tim sov...

Ida va glad o tyckte det va mysigt :)

Bilen gick igenom besiktningen utan en enda anmärkning. Skönt!! När jag kom hem sov ju Tim fortfarande. Så jag o Ida lekte lite i deras rum....

Vi byggde ihop duplo järnvägen...


O ett låååångt tåg!

När Tim sedan vaknade va han sååååå varm igen :( Över 39 grader igen... Tycker så synd om honom!!!! Vi fikade lite. Fick i honom några pepparkakor o pärondryck...

Pepparkakor, lussebullar o skumtomtar... O lite glögg till mig ;)


Mysigt!

Sen har vi inte gjort så mkt. Tim ligger mest i soffan, o helst på mig. Ida leker me lite allt möjligt... Väntar på mannen... Trodde han skulle kommit hem för ett tag sen. Verkar som om vi får ändra middags planerna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar