fredag 25 december 2015

Julafton 2015

Dagen innan julafton tittade jag trots allt på uppesittarkvällen. Jag va såååå trött. Åt för första gången sedan frukost, 12 timmar senare, lite tomte gröt. Slog in de sista julklapparna. Jag va upp till Gränby en sväng på kvällen för o köpa Patriks julklapp. Ringde honom därifrån då jag höll på o svimma.... Men klarade mig o åkte hem....
Somnade iaf i soffan innan Bingolotto va slut. Barnen vaknade redan kl 5.50 på julaftons morgon. De kröp ner hos oss o berättade att tomten lämnat julklappar till dom :) men vid halv sju kunde vi inte låta de hållas längre så de hämtade sina julstrumpor o öppnade paketen. De vart så glada såååå!!!! Godis, tidning, en film o lite annat smått o gott. Ida vart glad för två små My little ponys o Tim för en Turtles :) De gick sedan upp o mös i soffan tittade på filmen, Musses jul i Ankeborg :) Jag o mannen slumrade en timme till. Sen öppnade vi våra julstrumpor :) Åt sedan en mysig familje frukost ihop. Efter det pysslades det lite. Jag fixade ugnsomeletten me svampstuvning o lite annat (som jag inte orkade dagen innan) det packades, målades naglar o så fick jag köra in bilen för o lasta in alla paket :) 
Först åkte vi till minneslunden där vi tände ett ljus för både min morfar o mormor... Hade skrivit en lapp jag satt på ljuset. Sen åkte vi ut till min bror där vi firade med deras familj, mamma o pappa, farmor o farfar o syster :) Trots omständigheterna vart det både en rolig o mysig dag o kväll. Lite tårar fölls, men det är ju inte så konstigt...
Alla hade tagit med sig mat o vi började me o käka julbord :) Sen vart det Kalle o fika. O efter det kom tomten :) Oj, så glada barn! O så mkt julklappar!!! De va så nöjda så med deras o jag me :D Fick presentkort på Make up store o en bok jag önskat av mamma <3 
Men det bästa av allt va ändå de fina canvas tavlorna som barnen hade gjort som jag o Patrik fick <3 Mamma hade målat me dom förra veckan när hon hade varit barnvakt. Så himla gulligt!!!!
Det vart en hyfsat sen kväll. Va hemma strax efter halv nio. Tim somnade på vägen hem. Men Ida va vaken o bytte om till sin nya pyjamas när hon kom hem o va extra noga o borsta tänderna efter allt godis! Hihi! 
Tack för denna jul alla nära o kära <3

Tomten kommer me lyktan i handen...


Välkommen!


"Finns det några snälla barn här?" 


Ida får paket...


:)


Tomten, Isadora o Tim :)


Jag o tomten ;)


Årets julgran (hos min bror)

Även denna natt va det svårt att sova...
I natt sover barnen borta, går upp i morrn när jag orkar... Men längtar efter dom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar