tisdag 1 december 2015

Gårdagen

Lite snö o is ute. Gör ju ändå att det blir liiiite mer jul känsla. Så trist att det nästan aldrig är snö längre... Jag vill ha rejält mkt snö under december, januari o typ halva februari. Så man kan åka skidor, pulka, leka i snön mm. Nu är det ju inte kul ute :( Ge mig mer snööööö!!!!!!
Igår kom fina syster förbi en sväng på em o fikade. Så trevligt me lite sällis :) O efter middagen åkte jag iväg till XXL o skulle köpa vinterdäck till Patriks cykel, men de va slut. Kom ist hem med en varsin ryggsäck till barnen o skridskor!! Ryggsäckarna va nedsänkta me 100kr o skridskorna me 500kr!!!! Sparade alltså 1200kr!!! Inte helt fel ;) Skulle ju ändå köpa detta men nu vart det betydligt billigare än väntat! :)

Dessa blir perfekta! Ville ha ryggsäckar me flera mindre fack, o lite större än de de har!

Det kommer bilder på skridskorna sen ;) De ska nog få detta i julklapp!
Sen tittade jag på pjäxor till mig. Då jag har småååå fötter men breda vader fanns det inte så många alternativ för mig. Barn pjäxor blir lite för smala i vaden för mig. Så dessa vart givna för mig....

De finns även som svarta...

Jag köpte dom inte igår, men skulle ha gjort det. Det fanns inte många kvar av dom... Får se om jag åker i kväll igen. Det är så tråkigt dyrt me pjäxor :( Men nu har jag sprillans nya skidor o bindningar. Så då behövs pjäxor oxå! De jag har nu är alldeles för stora. O sitter på tok för tight i vaden. Patrik har oxå nya skidor o bindningar. Han pjäxor passar men har akot ful färg :P O ena pjäxan gör lite ont. Så får se hur han gör me pjäxor...
Åkte sedan till Rusta där jag köpte massa julservetter o så ett ljusarrangemang....

Ville ha nåt o ha på vardagsrumsbordet som inte va så hög (som vanliga ljusstakar)


Denna vart såååå fin!!!!

När jag kom hem tog jag mig en dusch o sen mös jag o mannen upp i soffan o slog på Hobbit (den första filmen) älskar dom filmerna (o sagan om ringen) o vart så sugen o se den. Dock slog vi igång den i senaste laget så när det va en timme kvar av filmen stängde vi av. Ska kolla klart i kväll. Tycker INTE om att behöva göra så. Men kl närmade sig halv tolv o mannen skulle ju upp o jobba o jag ta hand om sjuka barn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar