torsdag 17 december 2015

Kasst minne el förtränga saker

Vet inte vilket det va idag. Efter en på tok för intensiv dag igår såg jag fram emot en dag o bara få komma hem efter jobbet, men tji fick ju jag! 
Ännu en natt då jag va vaken mellan typ 4-6, o resulterade i att jag la mig på soffan. Men den är för hård för mig. O efter att ha jobbat o sen handlat i flera timmar igår va det ju inte optimalt för mig. Kom knappt upp i morse... Fixade oss i ordning o åt frukost. Då kom jag på, när mannen inte hade cyklat än fast kl va efter halv åtta (han cyklar typ halv åtta annars) att han ju skulle till vc o ta prover. O det skulle ju ja me. Suck! Det hade jag nog förträngt... Han hade ju en tid halv nio o jag skulle bara ta prover. Så lämnade barnen o åkte dit. När jag hade tagit mina prover, vilket INTE va kul!!!! Hon hade problem o hitta nånstans o sticka (o det är riktigt svårt på mig) så det vart typ på sidan av armen o hon fick dra den hit o dit o vicka o ha sig. Jag blundade o försökte andas... Iaf, när jag tagit proverna så mötte jag mannen utanför, hans tur o ta prover. Så vi pratade lite innan han gick in o tog proverna o jag träffade en sköterska för o fixa en sak me sjukskrivningspappret. Nu är det klart! Komiskt bara att vi va samtidigt där :P Han går ju ALDRIG till läkaren!! Nu försöker han bli av me nässprays beroendet (det är nåt jag inte orkar ta tag i än på ett tag) Åkte sedan till jobbet o va där till 10. Jobbade till 14.45. Kom på att jag ju skulle till sjukgymn oxå. Så hämtade barnen, lämnade dom hos mamma, åkte till sjukgymn, sen till vc o hämtade papper o så hämta barnen o hem o laga middag. Kl vart så mkt så lagade mat till barnen, jag va för trött o för uppe i varv för o kunna äta... Andra dagen i rad det går i ett över 12 timmar. Utan att ha en endaste rast el en sitta ner i 5 min. Men så har jag det praktiskt taget varje dag. Mitt nyårslöfte tyckte min sjukgymnast skulle va o ha rast varje dag (har ju valt bort det för i kunna hämta barnen tidigare... Så de inte får så långa dagar) men det blir bara för mkt. Jag har ju alla mornar me barnen, lämningar, hämtningar, middagslagning o sköta hemmet. Nu finns det saker jag inte kan göra så som dammsuga mm, o det gör mannen. O han sköter middagarna oftast på helgerna o så, o tvättar mm. Men just vardagarna drar jag det största lasset då han cyklar hemifrån 7.30 o kommer hem 17.30 mån-fre. De flesta har ju en stunds rast där man varvar ner o återhämtar sig, jag har inte det, inte nån dag i veckan... Nu kommer jag ju inte jobba så långa dagar i januari. Sen vet jag inte hur det blir, men skulle behöva längre sjukskrivning. Nu hamnade jag lite ur spår här :P Jag kör ju liksom på tills barnen har lagt sig o sen kraschar jag i soffan o har sååå ont!! Efter middagen duschade jag barnen, o tog mig sj en dusch sen oxå. Mannen kom hem en liten sväng innan han skulle iväg. Han plockade ur diskmaskinen (vilket oxå är sjukt jobbigt för mig) o tog hand om efter middagen. Jag brukar göra det direkt, hatar o skjuta på det. Men idag orkade jag verkligen inte!! Sen blev det tv mys me barnen o sen saga. De somnade hyfsat snabbt i kväll. Nu ligger jag här o soffan o funderar på o gå o lägga mig o läsa min bok. El sova. Får se när mannen dyker upp...
I morrn får jag ÄNTLIGEN åka hem efter jag har hämtat barnen vid kvart i två. Mys mellis hemma. Vila, umgås o sen på kvällen ska vi klä granen tillsammans :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar