onsdag 16 december 2015

Ääääntligen får man sitta ner...

Morgonen började redan kl 6.30. Lämnade barnen, vilket gick bra. Sen jobba 9-14.45. Va ute i 1.5 timme me barnen på fm vilket va kallt för min kropp o jag fick så ont :( Sen jullunch, det va gott! Sen vart det lite personal fika o vi fick lite julklappar :) Sen mellis o så hämta mina barn. Har haft sjukt ont idag!! Läkaren ringde i jag blir nu sjukskriven halvtid fram tills vi åker till Thailand. Jag kommer då jobba 3 dagar i veckan 9-14 o va ledig två. Nu är det ju jul o mkt ledig ändå men i vilket fall. Ska komma igång me rehabträning o vila! Jag har kämpat på som f** denna höst men värken har tagit över helt nu. Att ligga i soffan varje dag efter jobbet när man kommer hem är inte ett liv... Läkare har en trolig diagnos som jag sj misstänkt. Jag ska ta fler prover i morrn bitti o visar inte de nåt så är det denna sjukdom. En kronisk... Inte kul, men glad att få en diagnos... Jag berättar när jag vet. Vill inte skriva för mkt men nåt är ju fel på kroppen o det låter troligt att det är detta. Om inte proverna i morrn påvisar nåt reumatiskt. Min läkare på vc är inte den bästa. Jag får verkligen tjata till mig hjälp, ifrågasätta o fråga hur vi ska gå vidare, heeela tiden. Har frågat om en remiss till smärtkliniken, vilket han efter lite övertalning (sjukt nog) gått me på, hoppas ja. Ska hålla er uppdaterade så gott det går. Det dröjer nog ett tag nu innan jag vet nå mer... 
Sen vart det samtal me mamma, chefen, o till sist Patrik. Ingen rolig em me andra ord. Inge kul för barnen... Satt i tel mesta delen av tiden :( Men ibland blir det så, inte ofta precis, men just idag. När
Jag sedan skulle laga middag o kasslern luktade illa så gav jag upp. Barnen fick makaroner o falukorv o jag o mannen inget. Inte så bra inför storhandlingen... Jag hann sätta mig 10 min innan mamma kom o jag o Patrik åkte till kvantum. 3 stora pappkassar, 8 plastpåsar o 2.5 timme senare va vi åter hemma... Packade upp frys o kylvarorna. Torrvaror o rengöringsgrejor får vänta... Tog mig en dusch o har precis ätit en väldigt sen middag...

Laktosfri fil o glutenfri müsli, då mår min mage mkt bättre! 
Kanske inte mkt till middag, men vill inte äta för mkt när man snart ska sova...

Min bok kom idag så funderar på o lägga mig o läsa den. Liten bit kanske jag orkar ;) Kl är ju rätt mkt...

I morrn ska barnen lämnas, sen till vc o ta prover, sen till jobbet, sen hämta barn o lämna dom hemma så kommer mamma o passar dom o jag åker till sjukgymn! Mannen kommer hem seeent! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar