tisdag 29 december 2015

Söndagen o lite av måndagen

Ligger lite efter i bloggandet. I sön, ja jag kommer knappt ihåg söndagen :P Haha! Va som vanligt, när vi är lång lediga, en lugn o seg fm :) Strax innan kl tolv drog mannen ner på stan för o byta köttkvarnen (då det va en sak som va trasig :( ) som han fick av mig, köpa rouge åt mig (haha, stackarn fick en chock när han skulle betala, han vet ju inte hur dyrt det är :P) även om det räcker läääänge ;) Han mötte även Stefan o de hade lunchat ihop :) Här hemma mös vi, lekte o så. Mamma o pappa kom förbi o va nog här drygt 1.5 timme o fikade. Så himla mysigt o trevligt! Mamma o jag pratade lite om mormor, tårar kom... Gör så ont när mamma är så ledsen oxå... O när jag tänker på mormor får jag ett tryck över bröstet o det gör så himla ont i mig! Fortfarande så svårt att förstå!! När dom hade gått vart det dax o förbereda middagen. Skulle testa o göra hasselbackspotatis (vilket jag aldrig gjort förut) vi ska göra en god fläskfilé gryta o bjuda på i nyår, men kändes så trist me vanlig kokt potatis till. Så testade hasselbackspotatis, vart riktigt gott! Så det får det bli till på nyår :) Mannen kom hem lagom till middagen. Efter åkte jag till farmor o hämtade ett kvitto o pratade lite me dom. Åkte sen till Gränby o lämnade tillbaka kläder till barnen. Hittade inget annat till Tim så han får vänta tills det kommer in dom byxor jag vill köpa. Ida fick ju gympakläder o ballerina skor ist :) Lämnade även tillbaka en leksak som va skit dålig. En transformers som inte gick o bygga ihop utan att ha sönder dem. Fick tillgodokvitto så Patrik o Tim ska dit o välja en action figur ist ;) Kom hem runt kvart över åtta. Sen rullade kvällen på...

Igår då. Ja, inlägget va ju lite sisådär ;) Jag lämnade två förväntansfulla barn hos mamma o pappa vid kvart i elva. Lämnade över bilbarnstolarna i deras bil o tog me mig Anna. Henne skjutsade jag hem till min bror innan jag åkte o jobbade. O det kom inga barn alls till Smulan. Så jobbade praktiskt i fyra timmar o träffade även ngr jobbar kompisar :) Åkte sedan förbi min bror igen o hämtade me mig Anna. Tog en liten kortis promenad när vi kom hem så hon fick göra sina behov ;) 
Jag pratade även me min läkare på reumatologen igår. Hon är så himla bra! Så mkt mer engagerad än husläkaren. Hon frågar massor, o sa oxå att jag har lite för hög sänka ofta o även lite högt antal vita blodkroppar. Vilket tyder på en inflamation i kroppen. Så NÅT är det garanterat, det sa även hon. Utredningen fortsätter o jag är så glad att hon inte ger upp! Ska ta ännu fler prover o ska även träffa henne igen. Hon ska diskutera med sina kollegor oxå. Då inget annat prov visar nåt så man kan säga att det är exakt det här. Men ändå visar på att det är nånting. Hon förstod min frustration o vill såklart hitta en diagnos o hjälpa mig! Jag har ju ätit tradolan till natten vid behov. Har även behövt det dagtid ibland. Då de främst va för natten så frågade jag henne om det. Så jag fick dubbelt så starka utskriva (så de håller hela natten så jag kanske kan få sova ännu lite mer än några timmar) o jag fick även ta det dagtid om det är det enda som hjälper. Är inte så förtjust i o ta tabletter o tag det BARA om jag har så ont så jag MÅSTE. Tyvärr är det ju väldigt ofta... Så här såg kvällens tabletter ut...

Tradolan, alvedon, Naproxen o en tablett för magen (pga alla andra tabletter :P ) 

I natt sov jag lite bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar