tisdag 15 december 2015

Hemma ändå...

Jag sov praktiskt taget inget mellan 4-7, ibland kan barnen det där me o tajma o vakna om vartannat :/ Jag hade precis fått på mig kläder när mamma ringde strax efter kl 7. Hon mådde inge bra o kunde då heller inte ta Tim :( Så fick ju ringa till jobbet, igen, för o säga att jag ändå måste va hemma... Börjar bli träligt detta måste jag erkänna... Hur många dagar har jag jobbat denna mån? En handfull typ :/ Är otroligt glad att jag har ett sånt förstående jobb, o bra vikarier där ;) Vad ska man göra, det är ju så här det är med barn. O de kommer ju självklart ALLTID o första hand! Men i morrn är det tillbaka till vardagen igen. Tim är redo för förskolan känns det som! När vi hade skjutsat Ida i morse svängde vi förbi mamma o hämtade två ägg o va oxå snälla o tog ut Anna så hon fick göra sina behov....

En liten tomtenisse me Anna :)

Det gick rätt snabbt som tur va ;) När vi kom hem bestämde vi oss för o baka...

Så vi hjälptes åt o bakade en saffranskladdkaka :P

Nu ska den svalna några timmar innan det blir fika ;) Jag har ätit lite frulle....

Keso o päronbitar... Ida o Tim åt tidigare men jag är inte så hungrig längre. Mår lite små illa mest hela tiden, biverkningar av medicinerna...

Nu myser vi lite, då han fortfarande inte äter som han brukar, men äter lite iaf, så vill han gärna mysa o ta det lugnt... När de varit dåliga så länge kan det ta låååång tid innan aptiten återkommer helt...
En maskin me tvätt är igång, får väl passa på o få lite sånt gjort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar