tisdag 1 december 2015

Min "lilla" tös!

Det fick bra hos läkaren även om han va lite sen. O Tim hade verkligen inte ro o vänta :/ Väl inne, efter att jag berättat om hennes symptom så sa han att det till 99% va förkylningsastma hon har. Jag har ju det så det förvånar mig inte så mkt.. Hon får ju en HEMSK hosta varje gång hon visar tendens till förkylning. Även om det inte är kul att hon har det så vore det såååå skönt om medicinen hjälpte! Återstår o se inom två dagar... Hon ska ta två puffar morgon, mitt på dan o kvällen nu några dagar. Sen trappa ner för o tillslut sluta. Sen har vi nu medicin o inhalator till nästa förkylning....

Så här ser allt ut...

Hon har ju klarat sig bra hela hösten, så typiskt att det kom nu. Men hon va lite piggare idag, men vilade många gånger i soffan... Pga apotekaren fick vi åka två vändor till Apoteket, suck!!!! Hon glömde liksom att ge oss den stora grejen som munstycket ska sitta på (vi fick bara munstycket) o sånt gör mig galen!!! Tur vi bor nära... Efter det åkte vi hem o hann va hemma typ 1.5 timme o sen åkte vi o hämtade pappan. O så till Apoteket dårå. När vi kom hem va kl närmare kvart i sex o barnen v hungriga. Så de fick middag o sen rullade kvällen på... Tittade på julkalendern men alltså nej, den får tummen ner!! Visst, det är en hel del fakta. Men tycker julkalendern ska va rolig o passa alla barn....
När barnen hade lagt sig fixade jag o mannen middag o kollade klart på Hobbit. Men nu är jag så trött så trött... Ska strax sova.... I morrn ska jag till sjukgymn kl 9.30, barnen får följa me, mamma va upptagen så... Sen ska det hinnas ut i luften en sväng o även packas. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar