söndag 26 juli 2015

Skara sommarland dag 1

Nu ska jag försöka påbörja sem inläggen. Men detta kommer ta tid då min dator är såååå seg!!! Jag boooorde oxå egentligen fixa me tvätten, vika o så. O plocka ur diskmaskinen. Men då jag är heeelt sj här hemma (vilket aldrig händer) gör jag det här ist ;)

Så, dag ett. Började med morgonpigga barn som vaknade 4.30 o 5.30. Plus att jag sovit dåligt ändå. Så att komma iväg senast kl 7 va inga problem. Bilen rullade tom ut från gården kl 6.50 ;) Frukosten åt vi på vägen. Det gick jätte bra o åka dit. Barnen va vakna knappt en timme sen sov de båda en timme. Vi kom fram vid 10.15 0 gick in i parken o gick runt o åkte ett par karuseller medan vi väntade på att restaurangen skulle öppna. Luchen åt vi vid 12 o sen vart det ännu fler karuseller. Efter det åkte vi o checkade in i våran stuga (har tyvärr inga kort på den av nån konstig anledning!) När vi plockat in lite grejor där gick vi tillbaka in i parken o badade. O sen åkte vi mer karuseller. En timme innan parken stängde gick vi trötta tillbaka till stugan. Både vi o barnen somnade runt kl 20-20.30 :P

De två första karusellerna i knatte land...


Sen vart det stora karusellparken resten av tiden. Vi hade betalat för inträde för Tim för två dagar då när jag mätte honom här hemma för flera månader sedan va han 98 cm utan skor. Tänkte då att han va 1 meter där. Men när han vart nekad en karusell för att han va under en meter (stackarn vart jätte ledsen) så gick vi o mätte honom där. O fast han hade skor på sig va han inte 1 meter. De sa att deras mät sticka va väl tilltagen oxå. Knappt att Ida som är 108 nådde upp till 1 meter. Konstigt o ha 1 meter då. Aja, jag sa iaf då att jag betalat av välmening för o inte "smuggla" in nån över en meter men att det kändes skit trist o ha betalt o så är det så mkt som han inte får åka. Då fick vi pengarna tillbaka (vilket inte är så lite) utan någe knussel el bök. Va mer självklart. Så det va skönt! Ida körde på o åkte det mesta om o om o om igen. Några sj o några me oss. Tim fick åka nån sj, resten me oss.

Denna åkte de tillsammans, sen åkte Tim sj några gånger ;)


Här åkte vi tåget genom hela sommarland

Fina killarna <3

Vi hade sån tur me vädret. Inge regn. Sol o lite moln. Lagom skönt! :)

Mot kvällen vart barnen lite trötta i benen. Förstår dom. Det blir mkt gående.


Sista åket, berg o dalbanan. Se hur trött lill skruttan är <3

Vi hade en toppen första dag, o dag 2 vart inte sämre ;) Den kommer sen. Nu ska jag göra lite nytta här hemma ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar