torsdag 2 juli 2015

En dag på Junibacken!

Förutom en liten fel körning dit så gick resan fint fint! O även om vi snurrade runt en liten extra sväng lyckades jag behålla lugnet utan problem, vart inte så stressad som ja va orolig för. Väl framme laddade vi me varsin frukt o lite vatten :)
Barnen hade sedan jätte kul där inne...

Förväntansfulla finingar <3


Ida :)


Här åkte vi sago tåget. Detta är alltså miniatyr av Katthult när Emil hissar upp Ida i flaggstången... Sagotåget va både spännande o lite läskigt tyckte barnen. Åkte det en andra gång o då tyckte de bättre om det :)


Tim borstar Lilla gubben :)


Ida


Fina kusinerna <3


I Mumindalen. De hade en mumin teater som Isadora o Ida kollade på. Men Ida kom ut efter en liten stund då hon tyckte den va lite läskig!


Bilderna blir lätt suddiga eftersom de är i rörelse ;)


Ner för rutschkanan! :)


Tim serverar korv med senap o ketchup ;)


Åker motorcykel...


Ner för en annan rutschkana!


"Hej mamma!!" Ida va mest me Isadora så henne fick jag knappt nå kort på!


Men här i Mamma Mu's knä :)


Kanske inte det charmigaste kortet ;)


Barnen in action när vi äter lunch ;)


Andra gången vid Pippi huset vågade sig även Tim upp på Lilla gubben :)


Sen vart det fika paus. Varsin glass till barnen o stooor kaffe till mig ;)


Med denna utsikt. Inte helt tokigt ;) Det vart oxå en så sångstund här ute där några ledde barn sång o lite dans. Ida va såklart me ;)


Tim höll sig bredvid mamma ;)

Vid halv tre va vi nöjda o styrde kosan hemåt. Tim somnade nästan på en gång o Isadora strax där efter. Ida höll som vanligt låda hela vägen hem ;) Hem klarade vi utan felkörningar ;) När vi kom hem lämnade vi av mamma o Isadora o åkte hem. Trötta va vi. Så barnen tittade på tv en stund. Jag packade upp allt på en gång, skönt o ha det gjort. O sen la jag mig hos dom o halvslumrade typ 10 min o då kom mannen hem. Ingen middag hade fixats. Så barnen fick panpizza :P När de hade ätit satte jag mig på cykeln o cyklade upp på Gränby. Mannen trimmade gräsmattan medan....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar