torsdag 30 juli 2015

Mina läkarbesök

Igår va jag o lämnade massa blodprover då jag ska till reumatologen den 12 aug. Anledningen till det är bla att jag har lite hög sänka o lite förhöjda vita blodkroppar. Så de vill göra en ordentlig koll då jag oxå får ont o domningar i armarna, mest höger. Det sticks, jag skakar o blir svag. Jag tror dock inte det är nå reumatiskt men lika bra att få det svart på vitt. Så det va det. Man blir så snygg av o ta blodprov....

Detta har en tendens o bli en aningens större på mig....

O så har jag ett märke efter vaccinationen....

Snygg vänsterarm man har ;)

Sedan det andra då. Jag har i måååånga år haft problem me min mage. Får jätte ont ett par gånger varje månad, främst vid ägglosning o mens (ursäkta min öppenhet, men lika bra o va rak o ärlig från början) men även när jag inte ska ha detta kan jag få jätte ont. När vi försökte bli gravida me Ida o kollade min mage sa de att de inte kunde utesluta att jag hade endometrios. Detta är ju för 5 år sedan. Såg detta i min journal o tog upp det me bm igår. Hon tyckte absolut jag skulle kolla upp det o att det lät som om det kunde vara endometrios. För de smärtor jag har hör inte till det normala. Så nu ska jag kontakta endometriosmottagningen på ackis så de kan utreda detta. Är inte alls säkert att det är det. Men OM. Då gör de en titthåls operation om de tycker att det behövs o antingen bekräftar det. Men de kan även operera bort om det blivit stora cystor av det. Det är inte farligt på nåt sätt. Men om man vet att det är det man har kan man få hjälp me medicin o starkare smärtlindring. O som sagt kan de operera om det skulle behövas. Jag får ju ibland så ont att jag nästan kräks av smärtor, jag har kräkts förut för att det gjort så ont. O det är inte kul. Finns det hjälp som man kan få vill jag ha det. Ni kan själva läsa om endometrios om ni söker på det om ni vill veta. Det är som sagt inge farligt. "Bara" smärtsamt! Så, nu fick jag det sagt oxå! Då det står att det kan va svårt att bli gravid när man har det är jag otroligt glad att jag har två underbara kottar!! O sen tog det ju faktiskt 1.5 år o bli gravid me Ida, dock desto snabbare me Tim ;)

Då vet ni om det! Jag vet inte om jag ibland är lite för ärlig i min blogg. Men tycker inte att detta är något att skämmas över o eftersom jag kommer ränna hos läkaren en hel del är det lika bra o va rak o ärlig från början tycker jag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar