måndag 27 juli 2015

Öland Måndag

Denna dag då vädret va sådär drog vi mot Borgholm. Stannade vid en sport outlet o sen åkte vi till Borgholm slott. Där började vi med lunch, en varsin belgisk våffla. Sen spenderade vi drygt 1.5 timme på slottet. Va riktigt kul! Vi hade tur o hade uppehåll o sol. När vi åkte därifrån öppnade dock himlen sig, men då vi satt i bilen kvittade det ;) Vi åkte vidare till Byxelkrok där vi strosade i den mysiga hamnen o åt glass :) Vi familjer spenderade dagen på varsitt håll. När vi kom till tältet åt vi middag själva medan Stefan; Towe o Ella gick till en restaurang. Efter middagen va det så himla fint väder så medan Patrik fixade med sina fiske grejor gick jag o barnen till hamnen o kollade på båtar, vilket de verkligen gillar. De frågade när vi gick dit om vi skulle ner på stranden, men då vi va ny duschade hade jag ingen lust o sanda ner oss så jag sa nej. Men när vi gick där vid hamnen ångrade jag oss o sa till barnen att vi tar av oss skorna o drar upp byxorna o går längst vattnet hem. Sååå glada de vart!! Mannen mötte upp oss på stranden. Det va så mysigt o fint!! :D
När baren hade somnat gick Patrik o Stefan o fiskade, jag o Towe satt o pratade in på natten...

Nom nom!

Borgholm slott

O där inne strövade korna fritt! hahaha!

När himlen öppnade sig....

Byxelkrok...

Glass :)

Barnen vid hamnen

O våran mysiga strand promenad...

Vi somnade gött denna kväll me :)

Nu ska jag o mannen titta på film.. Jurassic world!! Hahaha! Resten av öland sem kommer....