söndag 26 juli 2015

Kantareller!!!!

Tack vare mamma har jag precis gottat i mig detta....

Så jävla gott!!!!!

Kl är 20.55 o barnen har precis somnat. Denna sommar har vi verkligen vänt på dygnet! Igår hos deras farmor hade Tim somnat 21.30 o vaknat 8.30 o Ida somnat 22 o vaknat 9. Nu hoppas jag att de inte vaknar innan kl 8, det sköna me sommaren. Att man får lite sovmorgon ;) idag har dagen rullat på me både de ena o det andra. Medan Patrik hämtade barnen o uträttade lite ärenden med dom röjde jag det sista här hemma. När de kom hem gick barnen ut på engång. De vill verkligen va ute hela tiden! Den dryga veckan vi tältade så vart det ju praktiskt taget ute dygnet runt då tältet är ett open air, så frisk luft får man verkligen! :) Närmare halv tre tiden gick (barnen cyklade) vi hem till mamma o pappa...


Där vart vi bjudna på jätte god blåbärspaj! Yammie!!! Barnen lekte o vi pratade ett par timmar. Sen ville barnen hem. De har ju inte varit hemma så mkt så förstår dom! Patrik o barnen gick o jag satt kvar nästan en timme. Hann snacka lite me fina syster oxå :) När jag kom hem va barnen såklart ute o lekte. Jsg satte igång me middagen, köttfärspaj! Det vart en sen middag, inte förren närmare halv sju. O det va då barnen kom in ;) Efter middagen mös de i soffan innan säng dax. Jag har rensat nästan 2 liter blåbär som vi fick från barnens farmor, det ska vi baka blåbärs muffins av i morrn me barnen o sen frysa in resten :) Jag har även bakat en vit chokladkaka, fy mig!! Haha! O så har jag rengjort badrummet! Nu börjar det likna nåt här hemma ;) 

Ska titta på en film nu, me Denzel Washington, Deja vu, får se hur den är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar