måndag 27 juli 2015

Härliga dag!

Vart en underbar dag idag. Vi tillbringade några timmar i skogen. Hittade liiite kantareller som jag nu står o steker...

;)

Plockade drygt 1.5 liter blåbär. O som vi skrattade. Hade så himla kul!!!

Finaste mamma o syster <3

Vi såg att det va väldigt uppbökat av vildsvin på många ställen, så lite skraja vart vi! Fick sedan veta att det va väldigt gott om dom o att de inte va spec rädda :/ Läskigt! Annars va det mysigt o komma till "sin hemskog". Att strosa runt där man spenderade sin barndom. Fick fika av Ulla i Björndal, sitta ute i trädgården, gamla hus, ladugård, go fika... Så himla mysigt! 
När jag kom hem va Patrik o barnen iväg men kom strax där efter. Sen lekte de som vanligt på ute. De hade även bakat blåbärs muffins när jag va i skogen :) Jag åt lunch, Patrik åkte iväg, syrran kom förbi på fika ;) Jag duschade, lagade middag, mannen drog iväg me Stefan för o fiska, jag rensade svamp o frös in blåbär, mös me barnen o nu sitter jag här me min kantarell macka i soffan ;) Tim har precis somnat, Ida har lite svårare o komma till ro...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar