söndag 5 juli 2015

Dagarna rullar på..

Vet knappt vad jag ska skriva. Att det tvättas, röjs o hålls efter VARJE dag vet ni alla vid det här laget. Nästa gång det är dåligt väder blir det en större städning här hemma. Men nu har vädret varit för fint för det ;)
I morse då... Tim sov till kl 8 o Ida 8.20, helt ok! Iaf när man tänker på när de somnade. Frukost vart det inte förren runt kl 10. Sen gick vi ut på baksidan o slog upp vårt tält. Med tanke på hur stort det är gick det väldigt bra, tungt men vi fick upp det....

Barnen tyckte det va jätte kul :)


Detta är en del av "allrummet" Sovdelen ligger till höger.

Detta kommer bli så bra o perfekt!!! Rummet är sjukt stort! Här får vi plats med mycket!! Nu gäller det o komma på en bra o smidig förvaring o ha me. När vi hade tagit ner det gick vi in o käkade lunch. Sen åkte vi iväg. Jag o Ida släppte av Patrik o Tim på Biltema, de skulle in där o sen knata över till Jula. Jag o Ida åkte vidare till Ikea. När vi kom dit vill Ida promt gå in på leklandet. Försökte få henne o vilja gå me mig, för o få lite sällis. Hihi! Men nej, hon skulle leka. Det resulterade i att jag handlade en aningen mer än bara mattor :/ hehe! Plast muggar o små skålar (hårdplast som man diskar o använder igen) smörknivar, ett set me slevar, gafflar o stekspade (att ha till kastrullerna) kastruller till gasolköket, två fleecefiltar, en dörrmatta (o ha precis innanför till vänster i tältet o ställa skor på) två mindre trasmattor o ha innanför "dörrarna" o sen två stoooora mattor o ha därinne i "allrummet". Det vart oxå en golvlampa, värmeljushållare, disksvampar, diskborste, en hopvikbar tyglåda att ha som förvaring, sopkorg o lite annat smått o gott ;) Det behövs en del när man ska campa, men tänk va skönt när man har allt! Att sätta upp ett tält som är lika stort som en husvagn, snabbt o smidigt o sen ha ett rum där barnen kan springa runt o röra sig, man kan sitta o stå som vanligt. Hur skönt som helst. O för att inte tala om billigt, billigare än o hyra en stuga. Det lönar sig i längden om man säger så :) Är så grymt nöjd!!!! Patrik o Tim införskaffade en till stor luftmadrass, campinglampa, små ficklampor o gasolkök. I morrn ska han tillbaka till Jula för o köpa en ac till hans mamma o då även köpa en bordsfläkt till oss. Skönt o ha till varma dagar o sen har vi ju min kupévärmare till kyligare/fuktigare kvällar :) Jag köpte en plastlåda me lock till alla hushållsgrejor, såsom tallrikar, bestick, glas, mm mm. Perfekt o ha allt i när man åker o även sen när allt ska packas ihop. Då åker lådan ner i stora campinglådan o ut i förrådet. På så sätt har man alltid en camping uppsättning o slipper plocka me en massa saker från köket! Kommer nog bli en del camping tjat från min sida nu! Hahaha! Efter det åkte vi hem. Tim va super trött. Trots att han sov till 8 så förlorade han ngr timmars sömn. O det märks så tydligt på honom, lilla killen! Vi plocka upp o iordning det vi handlat. Är grejor överallt här hemma nu :P Sen grillade vi hamburgare o käkade ute, en mysig kväll! Patrik duschade av Tim som va så trött sen ville han sova. Patrik la honom vid halv sju o han tvär slocknade! Ida ville va ute så vi gick ut o hon cyklade på sin nya sparkcykel, sin vanliga cykel, o på balans cykeln. Den har hon blivit en riktig hejare på!! :D 

Glad tjej <3

Patrik kom ut oxå. Sen kom en tjej me sin lilla pojke o köpte Tims gamla sparkcykel. Efter det lekte Ida ute me grannflickan Aija en stund innan det va hög tid för henne o komma in o duscha. Kl va närmare kvart över sju. Så hon o jag hoppade in i duschen, sen la vi oss i våran säng o läste saga :) När hon sedan la sig gick det inte mång min innan hon somnade, trött hon me ;) Jag började skriva ner vad jag ska packa i morrn o sen vid nio slog jag o mannen igång en film. Men jag vill ha massa action, denna är lite segare o mkt tänk, det orkade jag inte så jag ligger här bredvid Patrik o passar på o blogga ist ;) I morrn är det träning kl 9 som gäller. Ska lämna barnen hos deras farmor vid kvart i. Sen, om jag hinner, hem o duscha, äta lunch o börja packa :) Ska hämta dom mellan 12-13 nån gång tror ja. Får se vad vi sedan hittar på, beror lite på vädret!

Skulle skriva ett kort snabbt inlägg tänkte jag, det vart tvärtom ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar