onsdag 16 juli 2014

Träna träna!

Em gick bra. Mamma kom hit en sväng vid ett o umgicks me barnen ute lite :)
Sen gick hon hem o Patrik o Tim gick till affären o gick o matade ankorna :) Jag o Ida lekte här ute en stund!
När dom kom tillbaka från affären kom min mamma oxå, igen. Haha! Lekte en stund med barnen o vi fortsatte va ute. Jonna ropade o frågade om hon fick komma ner o leka, o det va ok! Med sig hade hon en varsin piggelin till barnen som de smaskade i sig. Sen lekte de på. Men Ida o Tim råkar i luven på varandra hela tiden (de har ju varit ihop 24/7 i två veckor, o de berhöver lite break från varandra ibland) så Patrik o Tim tog en varsin fotboll o basketboll o gick iväg till planen här borta. Kom tillbaka vid halv fem då Jonnas mamma kom o hämtade Jonna! Vi började med middagen som vart lite sen. Men sååå god! Grillat! ;) Märks på barnen att de äter mkt grillat o sånt nu. De äter allt bättre o bättre. Gillar kryddig mat, såser, sallader o kött på ett helt annat sätt nu. Så himla kul! :D

Efter middagen röjde jag upp här hemma både inne o ute. Patrik drog iväg till Stefan o jag la barnen. Ida somnade som vanligt ganska snabbt efter sagan medan Tim somnade för typ 10 min sen. Han sov lite länge idag på dagen :/
Har gett upp om att vända lite på dygnet. För det spelar ingen roll hur sent barnen somnar, de vaknar lika tidigt på morgonen iaf... O då är det inte värt det. Blir bara trötta o gnälliga barn på dagen ist... Så här är det morgon ca kl 6 VARJE dag... O sj kommer man i säng mellan 23.30-01.00 nångång :/ *snark*  Man vill ju njuta av sommar kvällarna!!

Jag tränade för första gången på flera veckor. Det få va nog nu!!! Min kropp går sönder utan träning. Jag vill inte må såhär!!! Det är skit rent ut sagt!!! Det är som vanligt bara jag som kan göra nåt åt det oxå. Jag ska försöka. Kämpa! Har köpt hem kvarg, keso, frukt o grönt. O gjort frö knäcke. Mjuka mackor få bli nån gång ibland. El EN macka då o då!

Såhär kan man se ut när man tränar :P 


Yogamatta, pilatesboll, hantlar o boken: Träning för nyblivna mammor! Följa programmet där i o jag VET att det kommer bli resultat!!

Nu ska jag ta mig en dusch o sen börja skriva på en liten (el egentligen två) lista! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar