lördag 12 juli 2014

En varm hemma dag!

Idag tog vi oss en välbehövlig hemma dag! På fm kom barnens farmor förbi. Jag drog iväg o storhandlade så det skulle bli gjort! Oj va me massa god frukt jag handlade! Mums!!
När jag kom hem o lastade ur bilen sov Tim o Ida o Patrik mös i soffan o läste bok. Jag packade upp allt, Tim vaknade o de åt lunch. Strax där efter dök Stefan, Towe o Ella upp. De hade köpt me sig sallad som vi åt. Gott!! Efter det gick vi ut på uteplatsen o barnen fick leka me vatten medan vi åt kaffe. Det är nästan för varmt på uteplatsen...

Underbart me sommar!

Efter ett tag gick vi in. När det är såhär varmt behöver man nånstans o doppa sig om man ska kunna va ute. Ida stackarn är så varm ändå utav sig så hon blir sjukt trött på em....
Strax innan fem drog dom hem. Då fixade jag middag till barnen. Patrik o Stefan hade bestämt att de skulle mötas upp på stan, o även äta där. Så laxen som va tänkt till idag får vänta tills i morrn. Patrik cykla strax innan barnen skulle sova. Jag läste en lång saga för dom, är riktigt imponerad att de orkade höra på hela, framför allt Tim som är 2.5. Men de älskar o lyssna när man läser. O jag tycker det är mysigt o få läsa! :) Ida slockna ganska snabbt efter ja läst klart. Tim somnade typ nu :/ Han sov middag lite sent o lite länge idag...
Jag plockade ur o i diskmaskinen, vek tvätt o hängde tvätt. 5 maskiner har vi hunnit me sen igår kväll. Nu är det slut på tvätt, för en dag el så ;) Men skönt o ha det upptvättat! Fixade mig sedan en sen middag som jag precis ätit...

Dålig fantasi, så slängde ihop en egen burgare ;)

Nu ska jag snart hoppa in i en kall o skön dusch innan det blir chill i soffan. Ska bli riktigt skönt!!

I morrn efter middagen ska vi åka me barnen till deras farmor där de ska sova! Vi beeer att det bli fint väder!!! Då ska nämligen jag o mannen ner på stan o ta oss en drink i solen. Vore underbart!! Är vädret kasst får det bli bio ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar