onsdag 30 juli 2014

En skojig o mysig em!

När vi hade väckt Tim slog vi på Tingeling filmen o mös. Regnet öste ner o det kom några blixtrar o mullrade lite, men klass 1 varning här i Uppsala? Det kan jag inte förstå.. Aja! Jag tränade sen medan de tittade på filmen, träning framför tvn är inte helt fel ;)

YEY!!! Haha! Men jisses va svettigt det va! Trots regnet va det ju hur kvavt som helst!!

Vi gjorde en paus i filmen o åt mellis. Ida vart jätte ledsen för att det regnade o åskade, hon ville gå ut, helst bada!! O de tittade ut på de stora vattenpölarna. Jag sa att så fort det slutat åska kunde vi gå ut, fast det regnade ;) De vart jätte glada! O när vi hade ätit upp mellisen hade det inte åskat på ett tag. Så sagt o gjort, vi gav oss ut! Länge sedan man hade långbyxor o strumpor på sig :P Men det är skönast o ha det på sig under regnkläder. När vi gick ut regnade det en del...

De hittade såklart den största pölen utanför som de hoppade o plaskade i! Att se hur glada de blir av allt vatten gör ju att man sj blir helt lycklig! :D

Vi hade me oss lite "gammalt" (torrt) bröd som vi gick med till änderna...

Där fanns det ännu större pölar :D


Änderna vart glada av lite mat i regnet!

Sen gick vi lelparks rundan som vi (ja o Patrik kallar den) den består av fem olika lekplatser här på gården. Kanon o ha! :)

När det slutade regna åkte först regnjackorna av, det vart så himla varmt igen, sen även galonbyxorna! De va ju blött o de vart blöta. Men eftersom det ändå va så varmt gjorde det inget ;)


-titta på mig mamma!! :D


Weeiiii!!!


-jag oxå!! :D


Gungeligung!!!


-Så här brukar jag stå mamma! :)


En gigantisk pöl o en fotboll!


Ida springer för fullt mot målet!!

Upptäckte oxå att Ida kan ta fart sj på gungan nu oxå :D Vad hon har lärt sig! O två saker på en dag! Hon klättrar sj upp i gungan, så tar man lite startfart, sen fixar hon farten helt sj! O kan stanna o hoppa av me ;) Lill flickan börjar som sagt bli stor <3 Tim är inte långt efter. Han har så bråttom me o vilka hänga me i syrans fart, lill killen <3 
När vi kom in igen va kl redan 17. Skynda o fixa me middag. Barnen tittade klart på Tingeling. O när den va slut fick jag starta om den, den va jätte bra tyckte Ida! :)
Så efter middagen kollade de klart innan jag la dom o läste en saga, mysigt! 
Sen va jag tvungen o göra det jag skjutit upp, handla! Visserligen inte mkt men ändå... Kom hem vid åtta o tog mig en dusch, sen vart det lite mys me mannen :)
Nu ska jag snart hoppa i säng. Har kanske en idé om vad vi ska hitta på i morrn ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar