torsdag 3 juli 2014

Bara för att!

Slutatde 13.15. Hade inte orkat jobba längre idag... Kroppen värkte o förkylningen kändes värre. Åkte till alunda o köpte lyxchoklad till fina Sara kommer i morrn...

Dyra, men oh så goda!! Nån som vet om dessa säljs här i stan nånstans? Chokladpraliner på lösvikt!

Kom hem vid två. Tog värktabletter o däckade i soffan en timme. Det behövde jag VERKLIGEN!! När jag vaknade åt jag en liiiten sallad (köpte även den i Alunda, gillar att de hade små burkar man kunde välja oxå) o en smörgås...

Sen mellis el tidig middag...

Sen gjorde jag det oundvikliga. Städningen.... Började me o röja barnens rum. Drog fram ALLT under sängen. Varför samlas allt möjligt där under?! Nu är det bara en varsin sänglåda under deras sängar o under Tims säng hans stora traktorer, lastbilar mm. Deras garage ;) Ida har två käpphästar under sin me! Deras hyllor är i ordning. Ser så fint ut där inne nu. Va ju bara tvungen o fota när det är så fint...

Bilmattan har ja tvättat, för hand i badkaret, så den ska bara torka innan den hamnar på golvet igen :)


Där ser ni "garaget" ;)

Nu är det fint där inne när de kommer hem! Plockade rent o fint på byrån o hallen där ALLT hamnar o det bara blir stökigt. Nu står det endast de grejor som ska stå där: Ett ljus, en ängel o en grej på barnen som vi fick av min syster när hon hade varit i Australien :)
Köket som inte va helt städat efter renoveringen, o där saker oxå har en förmåga att belamra alla ytor, fick sig en rejäl omgång ;)



Tänk om det alltid kunde få va så fint!

I sovrummet är fortfarande mitt skrivbord överbelamrat. Men det kommer det vara tills ja har ett nytt skrivbord me förvaring! Vardagsrummet vart fint o i ordning....

Jag älskar när det är cleant! Blir så mkt mer rogivande då!

Ni me småbarn vet va ja talar om när jag säger att deras grejor finns överallt! Men nu finns de endast i deras rum. O pyssel/lekkök hörnan i köket :)
Såhär fint kommer det inte va när de kommer hem, men det är ok. Så är det, bara o acceptera. Men man kan ju försöka hålla lite ordning ;) Drog oxå av me snabeldraken överallt o dammade alla rum. Nu är det ordentligt städat tills vi åker till Göteborg på mån! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar