söndag 6 juli 2014

En riktigt underbar sommardag!!

Vi bestämde oss för o cykla till fyrishov. Så efter att ha fixat matsäck o packat badkläder satte vi oss på cyklarna o anlände till fyrishov strax innan halv tolv. Det badades för fulla muggar både inne o ute. Barnen älskar o bada! Ida är som en fisk i vattnet. Hon hade simglasögon idag o höll till lika mkt under vattnet som över :P O vattenrutschkanorna, jisses! Hann knappt ner i vattnet förren dom skulle åka igen. Tim tyckte det va lika kul o de åkte båda i de stora kanorna. I vårt knä såklart ;) sen vart det fika/lunch dax....

Så blå om läpparna, lilla gubben <3


Mitt stora hjärta!! <3

De är så gulliga mina älsklingar! Tim va så trött så jag tänkte att jag gör en chansning o söva honom i famnen (eftersom vi cyklade hade vi ingen vagn el så ju) o han låg som när han va bebis, hur mysigt som helst! Tog inte många minuter innan han sov. La ner honom på lite handdukar, filten o kläder så han låg mjukt o skönt...

Jag satt o skuggade honom, därför jag ser ut som ja gör på ryggen nu :/ fast jag smorde in mig... Han sov så skönt i en halvtimme :)

Sen åt de en varsin glass innan de va dax o bada igen! Kl hann bli strax innan halv fyra innan vi cyklade hem igen :)
Det va en underbar o mysig dag. O bara cykla me barnen. Är så kul o ha Ida i barnsitsen bakom, sitter o pratar el sjunger för fulla muggar <3

När vi kom hem va de trötta o hungriga. så jag lagade i ordning en tidig middag åt dom. O medan dom, o jag (ja åt lite för sällskapets skull) åt åkte Patrik o lämnade tillbaka ett pat värdelösa brassestolar på rusta o åkte till Cleas Ohlsson o köpte jätte fina simglasögon åt barnen! :D
Mamma o pappa kom förbi en snabbis o kramades med barnen lite. De vart så uppspelta så de sprang runt här på uteplatsen o gjorde en massa tokigheter! Hihi!
När de gick tog Patrik o duschade barnen. Jag började packa tills i morrn. Packade barnens kläder mm, en kasse me utekläder o påbörjade min packning. Patrik hade redan burit ut barnvagnen o resesängen. Så ni är det bara lite badkläder som ska packas, som nu hänger ute på tork, o lite småsaker som vi måste vänta me tills i morrn så som tandborstar o så :)

Barnen somnade snabbt i kväll! Tim vaknade för en liten stund sedan o va ledsen. Han håller på o få tänderna längst bak såg ja igår, så de är dom som spökar o nog gör att han vaknar på natten o så. Stackarn!! Så han fick värkmedicin nyss. Hoppas det hjälper!

Jag ska gå o lägga mig... Är sååå trött!! O ska man orka köra lång i morrn så... För i morrn drar vi ner till Göteborg!!! Till Camilla o Richard! :D Ska bli såååå kul!!! Längtar som sjutton! Har så roliga saker inplanerade oxå. Kommer bli toppen!!

Men nu behöver jag sömn. Godnatt på Er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar