lördag 5 juli 2014

Ordningen återställd här hemma!

Allt är nu som det ska! LÖVLY!! Dagarna sj här hemma va underbara, jobbiga o välbehövda! Alldeles lagom. Men jisses som ja längtat!!! Nån dag sådär går ju an, men flera dagar... Aja, det är nyttigt o längta. Så länge barnen inte mår dåligt. O de har haft det toppen bra!! Ida hoppade glatt ur bilen o berättade allt de hade gjort! Tim va extra gosig. O sa mamma heeeela tiden! Hihi! Gullungar <3

Vi tog oss en varsin glass!!


Mmm så gott!!! :D

Patrik kom hem, släppte av barnen o grejorna, hjälpte mig me det sista o skriva ihop skrivbord (älskar det, men fan för Jysk skit alltså!!) sen drog han o hämtade hem liggdelen till syskonvagnen. Jag la nämligen ut den på blocket igår kväll o på fm ringde tre st. På em dök ett par upp med deras kids o de köpte vagnen. Sååå skönt o bli av med den. Samtidigt sorgligt... Det va en tuff men såååå mysig tid me två små bebisar <3
Nu kan vi köpa en sittvagn för dom pengarna. Kanon!! Den vagn som kommer kännas mest i hjärtat o göra sig av me är våran brio kombi vagn vi köpte när vi väntade Ida. Det är ju nåt alldeles speciellt. Så mkt den varit med om. Både Ida o Tim har haft den som mest. Känns som om det kommer komma en tår el två den dagen den åker till vagnhimmelen :( JA jag är EXTREMT blödig o sentimental av mig. O det står ja för!!

Vi bestämde oss för o ta oss en tur till affären. Ida cyklade o jag, Patrik o Tim gick. Handlade lite picknick till i morrn då planen är o dra till fyrishovs utebad om vädret är som idag. Phu, så varmt! Men åh så härligt!! Men man vill ju helst va på ett ställe så man kan doppa sig :)
När vi kom tillbaka va tanken att vi skulle grilla o äta tillsammans hela familjen. Men barnen va såååå trötta!! Ida hade nämligen varit vaken sen 5.15 i morse :S så vi bestämde oss för o ge barnen deras favvo mat (en av många visserligen) makaroner o baconköttfärsås! De vart jätte glada o åt redan strax unna kl fem. Det va tur. De hade inte orkat äta senare. Efter maten vart det en film stund för dom. Jag fixade dom för natten, borsta tänderna, bytte om till pyjamas o så. Sen mös vi framför Madicken tills Ida säger redan kvart över sex att hon ville gå o läsa en bok....

Tv mys, innan Tims tandborstning ;)


Detta är Idas pose nu för tiden, så det är bara o haka på ;)

När hon säger så, då är hon trött! Så vi läste en varsin av deras nya pixie böcker o sen tog det inte lång stund innan Ida sov... Tim somnade en aningens senare :/ 
Så det blev grillning ensamma för oss. Satt ute o åt o pratade en lång stund. Mysigt! Tittade sedan på en serie vi följer o sedan fixade jag lite me mitt nya skrivbord :D Det va en av grejorna ja skulle hinna me på fm idag. Hade även tänkt att det skulle va monterat o klart när de kom hem. Men ibland är jag för korkad för o förstå en beskrivning... Suck! Men jisses va mkt pickel det va! O jag gjorde allt förutom överliggaren till överdelen som krävde styrka över min befogenhet, o sen skenorna till den stora lådan...

Varenda lite del har jag monterat!!


Älskar det, det kommer passa perfekt till våran sänggavel sen! ;)

Får se om hyllan, överdelen, skruvas upp på väggen sen, måste nog känna mig för. O sen ska jag så småningom inhandla en lådhurts till med fyra lådor. Men det får bli en annan månad ;)

Nu går ögonen i kors o jag säger godnatt!!

Hoppas på fint väder i morrn så det blir baaaad!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar