onsdag 2 september 2015

What a day!

Jävla stress morgon!!! Gah!! Sån skillnad när barnen ska lämnas kl 8 ist för 8.30... Det vart iof inte stressigt för dom. Men mig. När jag lämnade dom skulle Tims grupp va ute (trodde verkligen inte det då de lite väl ofta skyller på dåligt väder ibland..) så när jag lämnat Ida gick jag upp me honom o bytte om till galonkläder. När vi gick ut va det bra kyligt. O inga galonvantar hade jag me till dom. Tim skulle va ute i typ 2.5 timme o Ida 1.5 timme. Samvetet slog till så burnade hem o hämtade dom o åkte tillbaka till fsk o lämnade dom. Åkte från stan kl 8.13, alldeles för sent. Kom till jobbet runt 8.35 o va så stressad så jag skakade o hade hjärtklappning. Fy bubblarns!!! Andades lite o sen gick dagen bra. Va ute o plaskade i regnet o sen körde jag lite dans/gympa på em ;) Åkte o hämtade barnen o där visade det sig att Ida hade slagit i typ undersidan av hakan precis när jag hade lämnat henne. De hade tvättat såret lite o sen satt på plåster. De tyckte jag skulle kolla det ordentligt när vi kom hem. Gjorde det o det va inte så jätte djupt men brett o glipade. Vart irriterad att de inte tejpat o sen ringt mig. Ringde 1177 o de tyckte jag skulle åka o koll det. Kruxet va att det gått så lång tid... Så jag gav barnen middag rätt tidigt (sj kunde ja inte äta) o så lämnade jag av Tim hos mamma o så åkte jag o Ida till närakuten. O det va som jag förstod, för sent för o sy el limma (får inte ha gått över 6 timmar...) så de tejpade. Sa att det ju kan bli ett synligare ärr när det varit öppet så länge. Suck! Ska prata me personalen i morrn. När en sån sak händer tycker jag att man ringer en förälder o talar om o så får man sj välja hur man ska göra. Det är ju ändå tur nu att det inte sitter så synligt. Annars hade jag varit ännu mer arg. Tim har ju två ärr i ansiktet. Ett tejpades i tid, är synligt då det är lite ljusare, men är som en strimma. Det andra som inte tejpades (jag va ej henna, hade jag varit det hade jag tejpat det direkt) o det syns ju mer o är bredare... Aja. Shit happens. Men ändå. Dåligt att inte ringa. Det gick som tur va rätt snabbt där o vi kunde hämta Tim runt kl 18. Hem o de åt kvällsfika. Jag duschade. De kollade en liten kortis på tv o sen va det sov dax för dom. Patrik läste. Jag fixade nå enkelt o äta. När jag sedan satt här i soffan tänkte jag att det va nåt jag skulle göra idag (därför jag inte kunde handla idag) men så slog det mig. Fixa alla kläder till klädbytardagen! Patrik hämtade in allt från bilen, jag tog in en papp påse från förrådet o en kasse me massa sängkläder (till spjälsäng) o började märka upp o sortera. Tog lite tid men nu är allt i bilen igen. Klart! Ska lämna över det till Sara i morrn på jobbet o så är hon så snäll o lämnar in det åt mig i morrn kväll <3

Det vart en del när allt va klart!

I morrn är det jobb 9-14.45, hämta barn o om vi orkar - handla. Annars åker vi hem o så handlar jag på kvällen (lutar åt det sist nämnda...) Två dagar kvar av denna vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar